Barbro S

Fadderbarn

Ganska nyligen fick jag veta att mitt fadderbarn från Brasilien hade flyttat med sin mamma till en annan stad dit inte projektet nådde, så nu är vår kontakt över. Lilla Andreza var 4 år när jag fick ett brev från Barnfonden med hennes foto i och jag blev direkt förälskad i denna späda unge. Hon visade sig kunna läsa och skriva redan som fyraåring så det blev en ganska intensiv brevväxling i nästan fyra år.  Igår fick jag ett tackförallt-brev från denna härliga livsglada brasilianska flicka som jag önskar allt gott. Barnfonden frågade om jag ville ha ett annat fadderbarn men jag surade och ville inte alls. Men idag, en hel dag senare.... har jag ändrat mig och snart får jag kontakt med en flicka i Asien eller Afrika. Såå spännande!

Nu exploderar växtligheten och fågelsången, vårvärmen blev nästan sommarvärme direkt, med ca 20º i skuggan. I morse åt jag frukost på balkongen, visserligen inglasad men delvis öppen så katterna kan gå ut och in som de vill. Så här såg mitt frukostbord ut. Desirée gillar också corn flakes.



Och i kväll äter jag middag på altanen i kvällsol. Absolut ljuvligt med grekisk sallad plus gröna bönor och räkor samt ett glas mousserande vin till. Man ska passa på att njuta när tillfälle ges och sommarvärme i april är vi umebor inte bortskämda med. Katterna sniffar sig till att det finns räkor på tallriken och visst, jag slänger till dem några enstaka.

Alldeles ensam sitter jag på min altan, grannen snickrar i sitt förråd, kända och okända fåglar sjunger och luften är  härligt mild ända till sjutiden. Att vara ensam är inte detsamma som att känna sig ensam, det vet ni väl?
 
Minikrokus, fotograferad vid min altan 29 april 2009 
En liten krokus att vårglädjas åt.

#1 - Marie

Vad roligt med ett fadderbarn! Synd att ni inte har kontakt längre :(

#2 - Filibabba

Svar: det är det som är min poäng- att leva sunt innebär för mig att man äter "onyttigt" ibland! :D

#3 - Frogprincess

Det låter onekligen lite mer spännande med så personlig kontakt med ett fadderbarn. Själv är jag "bara" världsförälder i UNICEF där mitt bidrag går till dem som behöver det mest för stunden.

Det är klart att kissarna ska ha räkor ;-)

#4 - Smörblomma

Vilken trevlig blogg du har :)

Och vilken fin kisse!



Det låter så trevligt när du skriver om att äta utomhus, det gör vi också ofta. Inget går upp emot det.