Barbro S

Fototriss - Glitter
Denna arla morgon (natt) i väntan på Lucia, ljusets helgon, passar det bra med veckans fotoutmaning, att visa tre bilder på temat glitter. Tyvärr lyckas jag inte få till en enhetlig triss, utan det blir lite jul, lite höst och lite sommar som glittrar på olika sätt.

Den första var lätt att hitta, en lysande ängel jag införskaffat på Rusta i år som hänger på mitt köksfönster. När solen lyser på den glittrar den i regnbågens färger.


Sen var jag tvungen att leta i arkivet efter lite annat glitter, här i form av solen som speglade sig i en bäck när vi var ute i I20-skogen i september och letade kontroller.


En dryg månad före det togs denna bild på en roddtur med min systerdotter i lilla Kullasjön.


Fler foton på temat Glitter hittar ni på Fototriss.
#1 - Jah Hollis

Fina bilder alla tre. Jag gillar mest glittret i sjön i den nedersta.

#2 - Iomia

Jätte fina bilder! Favoriten är sista bilden, åh gud vad man saknar sommaren just nu!

#3 - Anna ..dansar in

Du första bilden är så fin så jag fastnar där..för du vet så här till min julmusik blir det en härlig upplevelse..



#4 - Princexswe

Snygg triss. Kul med lite sommar i vintermörkret.

#5 - Anni

Vilka härliga kontraster i dina glitterbilder - tänk att ibland hittar man små pärlor i butiker som Rusta!

#6 - Nilla

Vilka fina bilder. Speciellt nedersta! Ha en fin dag.

#7 - Ingrid

Så vackra glitterbilder Barbro! Den sista gillar jag alldeles speciellt.



Hoppas du får en riktigt fin söndag!

Kram Ingrid

#8 - cat

Glitter i vatten är något jag verkligen gillar, så sista bilden blir min favorit:)

#9 - magnus

Jättefin triss, lite svårt att välja var det, men ängeln får min röst den glittrar härligt i olika färger.

#10 - mia

Fin triss - både jul och sommar!!

Mia

#11 - Lena/isis

Vackra bilder allihopa. Men favoriterna blir vatten bilderna.Lena/isis

#12 - Annas Photoblog

Den sista bilden blir min absoluta favorit, den luktar sommar.. åh jag längtar!

Tack för titten hos mig, den sista bilden är från Oslofjorden. Var på Hurtigrutten och fotade in mot Akers Brygga i fantastisk solnedgång för drygt 1 år sen.

#13 - Annas Photoblog

Den sista bilden blir min absoluta favorit, den luktar sommar.. åh jag längtar!

Tack för titten hos mig, den sista bilden är från Oslofjorden. Var på Hurtigrutten och fotade in mot Akers Brygga i fantastisk solnedgång för drygt 1 år sen.

#14 - Skogens drottning

Jättefina bilder, gillar den med åran jättemycket. En sån bild jag skulle kunna tänka mig som tavla :)



Ha det gott!

#15 - Photos by Storm

Jag tycker jättemycket om din sista bild. Härligt glitter i vattnet/Lis

#16 - LEna Norgren

Härligt glittriga bilder och den sista som minner om sommaren får bli min favorit fast glittret i ängeln är väl det glitter som hör julen till.

#17 - Kullagulla

Tack för kommentaren. Du har ju jättefina glitterbilder. Av någon "konstig" anledning så föll jag mest för den sista. Den ger härliga sommarkänslor samtidigt som den är lite välbekant... Ja, jag använder mig av photoshop som jag försöker lära mig. Det är inte lätt eftersom jag har en engelsk version. Ramarna kommer från ett gratisprogram från Ashampoo Photo Commander, har inte hunnit lära mig än om det finns i photoshop också. Idag har vi äntligen snö här ute.

Du får ha en riktigt god jul om vi inte hinner höras något mer innan.

Linda

#18 - Shannara

Vad fin och glittrig ängeln var.