Barbro S

Fredagsmys.
Nehej, jag ska inte skriva om familjen som trängs i soffan med OLW-chips, Coca-Cola, pizza eller annat de gör reklam för i TV. Jag ska bara visa bilder på mina go'a katter som är så mycket mer inomhus nu när temperaturen sjunkit drastiskt på några dagar. Inte vill de ut och förfrysa sina tassar, men Tusse måste ut med jämna mellanrum för att kolla om inte det blivit varmare ändå. Längre än till den inglasade balkongen vill han inte även om jag måste öppna en ruta så att han kan spana ut över sitt revir.

Frosten gör fint mönster på glasen.

Annars kan man julmysa lite nära fönstret.

Tomten ser också ut att trivas :).

Desirée väljer korgen!

Hon tittar inte ner för att hon är blyg utan för att slippa bländas av blixten (som jag inte använde den här gången).

Eller så är det kom an som gäller.


Mysa på sängen är nästan det bästa hon vet, inomhus i vintertid, utom att äta gott eller jaga leksaksråtta i en rasande fart så mattorna krullar ihop sig.


Längst är i alla fall Tusse, storebror eller lillebror. Jag vet att det är en timme mellan dem, men vet inte vem som kom först till lilla plyschiglon i mitt burspråksrum på Haga, 9 september 2005.


Jag vill avsluta detta mysinlägg med en vacker ros som jag fick av en väninna när hon kom på min glöggbjudning denna vecka som gått så fort.


Önskar er alla en fin helg!
#1 - Helena Kulle

Vilken liten sötnos, ligga på ryggen och bara njuta, prima liv :))

Så söt hon är...

/Helena