Barbro S

Julpynt
Igår hade vi pysselkväll med New Friends, singelföreningen som jag är med i här i Umeå. Vi har så många trevliga, roliga och intressanta aktiviteter varje månad. Förutom att trivas i gemenskap får jag också lära mig nya saker, som att t.ex. göra julgrupper. Det hade jag aldrig provat på förut när jag var med på första pysselkvällen för ett år sen, en favorit som upprepades igår.

När amaryllisen slår ut blir det förstås finare.

Bild med blixt..

och utan.


Jag gjorde ett fynd idag på Jysk, bara 25kr styck för dessa söta tomtebarn.

Visst är det kul med julförberedelser men ibland blir jag less också och då har jag mest lust att göra som Tusse nedan....

Rulla in sig i en gammal matta och bara lägga av, inte göra ett dyft mer. Det gör jag aldrig för det finns alltid saker att göra, tyvärr ibland men bra för det mesta. Tusse lider förresten kanske inte så mycket för det är skön golvvärme i hallen, men visst ser han lite ledsen ut?

Jag har ju valt att skriva mest trevligheter i denna blogg men ibland önskar jag att jag vågade skriva och berätta en del av det mindre trevliga jag varit med om. Men hur få det intressant och läsvärt, det grunnar jag på. Det började för länge sen, tror det var 1991, då jag bestämde mig för att förändra mitt liv, att jag inte ville ha det som jag hade längre, hittade en massa "lösningar" hos New Age och sen gick allt åt pipan :). Inte på en gång, en del bra hände också, men sakta men säkert löstes min tillvaro upp tills nästan ingenting fanns kvar och inget nytt kom istället förrän många år senare. 

Såg delar av Nobelfesten igår, vilka klänningar !! Missade tyvärr det mesta av talen, hade velat lyssna på några av dem, får se om jag lyckas se reprisen.

#1 - LEna Norgren

Man måste våga ...

annars är man bara en lite lort ...

så sa Jonatan Lejonhjärta