Barbro S

Efterjulsnö

Nu har jag varit blogglat några dagar, julledigt kanske man kan kalla det. Som förväntat blev det en skön julafton med släkten. Jag bjuder på en bild av den goda fén som svingar sitt trollspö och gör så att världen blir en bättre plats.

 A, en liten "Ida".


Dagarna som följde vräkte det ned snö i mängder. Då fick jag härlig skott- och sopmotion flera gånger per dag fast snön var lätt som dun.
27 december 2009

När solen visade sig igår blev landskapet så otroligt vackert att jag bara måste ut och fotografera fast fingrarna frös fort i minus 20°.

"Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken."

Lite konst måste vi ha, snö på dörr- och förrådstak fotat underifrån.


Snöhäng som påminner om vispgrädde gillar jag också.

Eller är det ett snömonster som kommer krypande :)?

Fullmånen visade sig igår vid halv tre. Fast det bara gått en dryg vecka sen årets mörkaste dag så upplever jag redan dagen ljusare.


Lust att berätta mer har jag inte utan nu laddar jag för morgondagens nyårsfest med New Friends. Så får vi se vad det nya decenniet för med sig. GOTT NYTT ÅR!