Barbro S

Venedig
Solen skiner och takdroppet ökar för varje dag. Mot solen var det +12,9° som mest, men ryggen får bara njuta av 0°. Det gäller att vända sig för att det ska bli behagligt. 

Jag har fått ett erbjudande att åka till Venedig  4 dagar, nästan gratis, av ett företag som heter NaturaMed och säljer naturläkemedel. Jag är inte ens kund, har kanske köpt en provförpackning någon gång för flera år sen. Jag har googlat och det verkar helt seriöst, många nöjda resenärer. Kul, jag har alltid velat åka till Venedig, men kan jag få någon med mig eller måste jag åka själv? Det är en gruppresa så ensamhet blir det inte tal om ändå. Vad spännande! Det är inte hundraprocentigt säkert att jag kommer med, men troligtvis. Vad ska jag hitta för bild som kan passa till det här?

Enrisinstallation vid min entré 7 februari 2009.

Hittar ingen direkt, men lite enris med snö som motvikt mot våren i Venedig kanske kan duga.
#1 - natta

vilken fin bild

#2 - SolSkuggan

Tack för besöket hos mig! Så roligt att du tittade in.

Men var försiktig med resan till Venedig! Många har fått det erbjudandet även jag. Alla vi här på bloggen har struntat i det. Men läs vidare om du tycker det är intressant. Jag vet bara att du själv måste sen själv betala alla omkostnader och det är nog mer än priset för själva resan..

Ha det gott och välkommen tillbaka till mig.

#3 - Inger S

Tycker så mycket om Solens Dotter två. Har du en berättelse till den bilden. Du har ju börjat så bra där du beskrev den.

Jag tyckte också bäst om vinnarlåten. Den är härlig.

Lycka till på Venedigresan om du åker. Kram

#4 - Barbro S

Svar till Inger: Jag har nog inte något mer att berätta om den tavlan, tyvärr, utom att jag just har sålt den. Kul att du kommenterar. Kram