Barbro S

Jordskalv
Precis kl 16.48 skakade huset till där jag satt vid köksbordet läsandes tidningen. Min katt Desirée sov på elementsängen bredvid och hon hoppade upp och morrade. Det kändes som om en långtradare kört in i huset men jag har upplevt det tidigare så jag antog att det var ett jordskalv. Gick ändå upp och kollade så det inte var något på utsidan av huset. 2,3 på Richterskalan, sa de på lokala nyheterna, och sådana här små skalv inträffar ca 10 gånger per år tydligen. Ändå känns det ganska märkvärdigt att känna jorden skaka, som om Moder Jord ruskar på sig lite, kanske hon vill skaka av sig något obehag, vem vet. Oj, nu blev jag djup igen.

Som motvikt till oroande skalv visar jag en bild på världens sötaste, tryggt sovande kissekatt.



Nu blir snart Tusse avundsjuk om inte han också får vara med på bloggen. Men han får vänta. Idag har regnet strilat hela dagen men det  har varit ganska hyfsad temperatur. Det luktar så gott ute när det har regnat. Jag väntar på bättre väder för jag vill flytta ut till stugan men även jag verkar få vänta, tyvärr. Mer har inte hänt att berätta om, att jag syr gardiner till stugan är väl rätt ointressant :) ?

#1 - Frogprincess

Jag har kännt ett jordskalv en gång och det var ganska så omtumlande...

#2 - Gerda-Thyra

Åh... bara en katt kan sova så skönt och gosigt trots jordskalv...!

#3 - Ann

sleeping soundly, so cute