Barbro S

Glitter och glamour

Så roligt att Malena vann melodifestivalen. Hon sjunger så vackert de höga tonerna så både min själ och mitt hjärta får sig ett lyft. Själva röstningen var väldigt spännande med tolvor åt alla möjliga håll och inte förrän i slutet anade man vem som skulle vinna. Heja vackra skönsjungande Malena.

 I veckan hittade jag en utförsäljning på urläckra festklänningar. Fast jag inte alls vet när jag ska använda dem så var jag bara tvungen att köpa två, fick pruta 300 om jag köpte båda så det kunde jag inte avstå från. En är hellång i en vacker turkos färg som klär mig, delvis i viskose. Den andra är lila i polyester, med halterneck, glittrande pärlor och en härlig vidd och klock i kjolen som är knälång.  Kanske är det ett bröllop på gång i släkten som jag nog blir bjuden på, men när annars kan jag ha så fina klänningar? Kul med yta ibland speciellt när motgångar i allvarligare sammanhang drar ned humöret lite.

 En glad målning till detta
Regnbågsfisken, målad på duk 2002, 46x38 cm
Min lilla fiskmålning är det många som har sagt sig tycka om och jag trodde den skulle bli såld nyligen men köparen valde en annan tavla. Inte mig emot för den är varm och go' på min egen vägg. Nästan lika söt som lilla apungen i reklamen om Gastromax:  --"Please don't eat my bananas."

Nu längtar jag solen igen. De har lovat och lovat i väderrapporterna, i morgon lite sol, men icke, lika mulet varje dag. I morgon kanske ...

#1 - Tina Hälsoinspiratören

Tack för din kommentar på min blogg.

Det var verkligen härliga färger på fisken.