Barbro S

Mastermind

Mästarnas mästare har utkorats och den som vann, ganska väntat, var Per Elofsson från Umeå. Tvåan, Malin Moström kommer också från Umeå och jag är såå stolt i mitt lokalpatriothjärta. Grattis till er båda.

Jag som verkligen är sportokunnig har lärt mig en hel del genom att följa programmet om mästarna som hade final igår.  Något som kan behövas för att vinna är lite ursinne och då passar förstås tavlan UR-sinnet ganska bra :).

UR-sinnet, målad 2002 på duk, 61x50 cm

Jag undrar om ursinnet kanske är vårt UR=ursprungliga sinne som behövs för att få kraft att  födas ur livmodern,  för att som fågelungar knacka sig ut ur ägget eller för fröet att tränga sig upp genom jorden till ljuset och ett framtida liv. Något djupt inom oss som ger livskraft i trängda lägen och är en förutsättning för att vi ska orka med att leva.
Sen tillkommer ju hopp och längtan och kärlek och allt det andra men ett visst mått av ursinne kan ibland behövas. Kallas också "jävlaranamma". Jag som avskyr svordomar!

#1 - ✿Linda H ✿

jag förstår inte allt men intressant med en konstblogg!

Sov Gott

#2 - veronica dudas

Svar: Nej du, den har jag missat helt och hållet! Men jag gick ut gymnasiet i sommras så jag har inte hunnit kolla på tv på tre år... har väl kollat en timme/vecka eller något sådant.

#3 - Bitte

Åhh, tack! Kul att du gillade mina målningar!

Jag återkommer gärna till din sida och läser mer...

Ha en skön dag! =:0)

#4 - Penajs - tankar, foton & musik

åh tack:) ja det var jättevackert!:)

#5 - CL

Trevlig sida du har. Ha en vacker vår !