Barbro S

Händelserik vecka
Tusse står här och jamar för han vill att jag ska sätta mig framför TV:n så att han får hoppa upp i mitt knä, men först ska jag skriva mitt blogginlägg. Hur säger man det på kattspråk?

Veckan har varit fylld mycket, squash, möten, restaurangvisiter, samt av fönsterputs,  städning, vårträdgårdsarbete och besök av hantverkare som brutit upp golv och bytt illaluktande träkil. Ljuvligt att äntligen bli av med den, lukten alltså. Ni som känner mig vet vad det handlar om, för er andra är det en för lång och inte speciellt lustig historia. En hel del har varit roligt också, igår t.ex. champagnade jag och en väninna in sommaren på solig uteplats med laxsmörgåsar till. 


Glitterbubblor i glas och glitterstjärna på tröjan.

Solen skiner allt starkare, isvinden kämpar på för att inte släppa fram sommarvärmen men solen är på väg att vinna vilket känns i luften och syns på marken. En okänd kvinna med litet barn passerade mig där jag stod vid rabatten med fingrarna i jorden. --Så fint du har, sa hon leende, och berömde min rabatt. Vad glad jag blev och ändå är det knappt något mer än gröna blad som kommit upp. Lite vackerblå ormöga, den är fin och så enstaka gula, små stjärntulpaner som spritt sig från grannen, men mycket är bara gråbrun jord än så länge.

Pärlhyacinter och stjärntulpan 15 maj -09 

En blågul bild passar i dessa Eurovisionschlagerfestivaldagar. Puh, vilket långt ord! Bilden är tagen hos min granne, men det är de tulpanerna som lyser i min rabatt också. Jag hejar givetvis på Malena men önskar inte att hon vinner utan hellre blir tvåa.  Det är bättre att Sverige slipper det här jättearrangemanget nästa år.



#1 - Anonym

Vilka fina blommor. Tulipa Tarda heter de gulvita botaniska tulpanerna som delar sig och blir fler och fler. Bara att glädas åt dem.

Hälsning Inger Kristina