Barbro S

Motion
I förrgår kväll deltog jag i Blodomloppet, ett jättelikt tävlings- och motionsarrangemang med 6000 deltagare här i Umeå. Jag promenerade förstås 5 km (många sprang 5 el 10 km), med i ett lag så vi fick en välfylld ICA-kasse med mat efteråt. En härlig upplevelse att vara med i en så stor folkmassa och gå genom I20-skogen. Någon fågelsång gick förstås inte att höra men väl musik av trummande slag där vi vek av mot mål. Så långt allt väl.

I går kväll högg det till i ryggen, den vänstra nedre delen, när jag satt still och löste Sudoku. Aaaj, det gällde att röra sig försiktigt, massera lite och bara stå ut. Nu idag har det lättat betydligt, men inte är det ofarligt med motion. Ska jag skylla på åldern? Fast jag är inte så otränad, har också spelat squash två gånger, vilket jag inte gjort sen 1992 då jag spelade en gång i veckan. Eller så är det för att trädgårdsarbetet på knä framför rabatten har börjat och det känns i ryggen ganska snabbt när man är ovan.

Barnkvinnan, målad 1995 på pannå, 55x46 cm, inramad med silverfärgad ram. Ej till salu än.

Lillflickan med guldskorna lämnar inga spår efter sig då hon går i vatten. Från himlen tar hon emot tårar som blir till blodsdroppar och ger upphov till växtlighet, samtidigt som hon håller ett stadigt grepp om blomman som spirar på sin andra sida. Tavlan heter Barnkvinnan och den syftar på att benen är ett litet barns, armarna är en liten flickas men huvudet är ganska vuxet. Blodomloppet - blodsdroppar, därav valet av denna tavla. Annars ingen koppling vad jag vet, men mitt undermedvetna kanske vet :)

Vet ni vad jag ska göra nu? Jo, ta en promenad med samma gäng som i tisdags, men det blir betydligt kortare och förhoppningsvis långsammare. Fikat är viktigast idag.
#1 - Bitte

Ja, det tar ju sin gilla tid att gå igenom alla partier, men jag tänkte ta dem en och en och verkligen gå till grunden med vad de står för.

#2 - Kristin

Gud vilken fin bild!!