Barbro S

Fult fototriss
Nu ska hon ha oss att fotografera fula motiv också. Vilken utmaning! Ute är det inte fint, efter nattens snöfall som gjorde världen så vacker har det nu tinat några timmar och då blir det smutsig snö och gråa fläckar som tittar fram. Men det bara är för trist att gå ut och fotografera det, så jag återvänder till Venedig och gondolfärden:).


Vattnet och tidens tand går hårt åt väggar och portar.


Detta är båtgarage, enligt gondoljären.

På den sista bilden gör muralmålningen porten snyggare, vilket inte förhöjer trissens värde denna vecka :).


Fler Fula Fototriss hittar ni här.
#1 - Lasseivomma

Fina portar, skicka in dom till veckans port hos Hedwig. Tidens tand är inte alltid ful, och jag håller inte med dig riktigt i dag. Den sista bilden är jättefin.

#2 - Eva-Lena

Kan inte heller hålla med, det jag ser i dina bilder är så vackert.....de tilltalar verkligen mitt fotoöga :)//E-L

#3 - Jah Hollis

Det ser onekligen lite skabbigt och förfallet ut.

#4 - Ingrid

Hejsan Barbor!

Lite slitet och förfallet ser det ut, men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att det är fult? Dina foton är i alla fall fina.



Ha en fin söndag!/Ingrid

#5 - ormbunke

Är det detta fula som kallas pittoreskt. Anita

#6 - Kullagulla

Lite motsägelsefullt, det är vackra bilder du har tagit men samtidigt fula motiv. Som någon annan sa, pittoreskt. Min favorit är den första och jag kan inte låta bli att fundera över vad metallbiten ovanför dörren har haft för funktion...

#7 - Doglady

Fint fotat där "fult" blir vackert. Bild tre är min favorit.

#8 - Hasse A

Morrn.



Den sista bilden är inte ful, den är på något sätt vacker.

Men jag har varit i Venedig och sett att det är mycket som är lite vackert.........

Ha de bra.

Hasse A



#9 - Lena/isis

Hi Hi....ja veckans fototriss är verkligen annorlunda. Det som är fult för den ena är vackert för den andra.

Dina motiv är så fula och skabbiga så de blir vackra.

Kram Lena/isis

#10 - Camilla

Det fula i dina foton blir vackert i mina ögon...

mycket slitage i dom väggarna...tänk om de kunde tala, så man visste dess historia!!

#11 - Barbro S

Tack för alla go'a kommentarer. Jag vet, egentligen tycker jag ju att det slitna är vackert, annars hade jag nog inte fotograferat det, men samtidigt är det ju förfallet och skabbigt här och var. Säg att det vore jag som bodde där, då hade jag kanske inte sett det vackra i slitaget som jag gör som tillfällig besökare med hänförd blick.

#12 - eva-marie

Dina fototn får väl betraktas som ful-snygga! Fula motiv men fina bilder!

#13 - Gunvor

Det fula tycker jag är det som vattnet har orsakat. Dom nedre regionerna. Annars tycker jag också att bilderna är jättefina. Jag gillar portar jag också.

#14 - Rijo

Jag tycker oxå dom är vackra på nåt vis. Men tittar man så ser man slitaget och då är dom nästan sorgliga.

#15 - Gammlsmurfen

Tack för kommentaren! Jo fast placeringen av skylten var ful. Alltså nära en skog i ett fritidsområde..

Gillar din tolkning av temat!!

#16 - Majsan

Så olika man kan tolka ord... I mina ögon är det vackra portar..

#17 - Malin

Gillar första bilden, men jag håller med om att det är slitet och inte speciellt fint i Venedig...

#18 - Anni

jag tycker nog att det var vackra portar, jag gillar det slitna...

#19 - Mona

Nej jag tycker din bilder är vackra och charmiga. Men visst förstår jag att det är skillnad på foto och verklighet. Om jag fotar ett slitet gammalt hus som jag tycker är vackert och charmigt, så är det ju inte samma sak som att jag själv skulle vilja bo där.

#20 - Kerstin

Jag tillhör gruppen som tycker att det här är vackert. Men det är väl som du skriver, att om jag bodde där skulle jag kanske inte se det så positivt som nu. :)

Ha det gott.

#21 - ViDu

Jag vet inte riktigt om jag vill kalla det fult. Men porten är i alla fall vacker.

#22 - Marie

Tack för titten på min sida. Super fina fulbilder du har på din sida!



Marie

#23 - Lena Norgren

Härligt skabbiga och fula portar men ändå så härliga och vackra....det är märkligt hur det kan vara, fult men fint!

#24 - Margareta

Men Barbro du visar vackra foton över saker jag gillar. Det har charm och jag skulle inte kalla dem fula utan udda och vackra. /Made

#25 - Anni

Det är en pipranka i mina bilder, odlad för sina stora fina blad - men jag tycker att den lilla blomman ska uppmärksammas!

#26 - Rondine

Slitet, ja.

Men, fult? Nej, det tycker inte jag.

Riktigt gamla hus är lite som gamla människor,

rynkorna/sprickorna i fasaden, berättar att de varit

med om en hel del.

Vad som finns på insidan, vet de bara själva.

Det är upp till oss att upptäcka det.

Tack för besök och kommentar på min blogg!

#27 - Anna Hammar

Ja fult och förfallet i din triss men ändå fult på ett rätt så vackert sätt.

#28 - Anna

Dörrar kan ju vara, om inte vackra så fina, men de här var varken eller. Konstigt att de inte kan göra dörrarna finare i en så annars fin stad!