Barbro S

Tillbakablick-november

Fjolårets november verkar ha varit en händelsefattig månad om man ser till de foton jag tagit. En vacker fullmåne, lite frost, det första kritvita snötäcket den 15 november och mera snö den 26 är vad jag har fotograferat utomhus.

Ute lockar allt mer sällan mina två katter, därför blir mitt görande inomhus betydligt mer intressant. Tusse följer mig ivrigt när jag går runt med vattenkannan i hopp om att, ja vaddå? Han avskyr att få vatten på sig, studsar hejvilt iväg om en förlupen vattendroppe hamnar på pälsen, men att slicka vatten från kranar, stuprör, små smutsiga pölar utomhus och troligtvis också vattenkannan är så lockande. Den aktiviteten går ganska bra att få hjälp med men..., ja ni ser ju själva.



Jag lägger alla papper i en låda som jag sorterar högst två gånger per år och i november var det dags, men jag fick inte hålla på länge förrän en viss kattherre ville annat :).

Fler tillbakablickar hittar ni på Bildbloggerian.

#1 - Ingrid

Hi hi hi... vilken gullig kise katt som lägger sig på alla räkningarna.

Djur är roliga.

Tack för kommentaren, jag får kanske göra en tillbaka blick jag med.

Kram Ingrid

#2 - Gunvor

Typiskt katter..att ligga på tidningen som man läser är ju också väldigt tacksamt. Gullig kisse.

#3 - Ingrid

Vilken mysig hjälp du har med papperssorterandet!

Varmt tack för din kommentar hos mig.

/Ingrid

#4 - LEna Norgren

Jag försöker sortera papper så lite som möjligt, men jag håller med om att det är nog ingen vidare bra fotograferingsmånad.....