Barbro S

Tillbakablick
Jag hittade en ny fotouppgift hos Helena idag, att göra en tillbakablick ett år. Sista chansen att vara med idag dessutom. För ett år sedan, den 28 september satt jag på planet till södra Spanien tillsammans med en väninna.

Här flyger vi över Barcelona. Jag var så lycklig och fotograferade massor, brydde mig inte alls om det smutsiga flygplansfönstret.


För mig var det här nämligen något mycket stort. 1993 var min senaste utlandsresa, sen insjuknade jag och kunde inte resa eller göra en massa annat på mycket länge. Sakta återtar jag min förmåga att leva i världen och ifjol i september vågade jag mig på att resa utomlands igen. Bara så härligt underbart roligt! Och i år ska jag våga mig på att resa ensam snart, men i grupp när jag väl kommer fram.

Fler tillbakablickar hittar ni på Bildbloggerian.
#1 - annette

Hej och tack för kommentar hos mej!



Ser så härligt ut med bilder fotade från flygplan tycker jag, vad gör då smutsiga flygplansfönster.



Väldigt trevligt att Du oxå berättar vad den resan betydde för Dej, och i år tar Du ett steg till på vägen tillbaks. Lycka till och ha en underbar semester.



annette

#2 - misswhatsit

Hej. Tack för din kommentar på min blogg. Håller med om att blommorna inte var helt utblommade ännu. Är ny på både fototriss och blogg så jag får nog öva lite. Din bild är konstnärlig.. Hoppas att du får njuta av tillvaron och ha en underbar semester

#3 - Helena/Bildbloggerian

Vad kul att det blev en till tillbakablickare! Jag tycker det är roligt att kika runt och inte minst att läsa lite grand också om vad varje person reflekterar över när den tittar tillbaka. Vad härligt det låter att du äntligen fick göra en resa igen, kan föreställa mig känslan du hade. Hoppas du får många resor att se fram emot i framtiden!



Jag lägger upp oktobers tillbakablick på torsdag, så får vi se hur många som vill följa med på den tidsresan.

#4 - Frogprincess

Det är verkligen någonting speciellt att sitta däruppe och titta ner på alla små hus :-)