Barbro S

Fototriss - Metall
Idag har vi fått som uppgift att visa bilder på temat Metall. Utanför mitt fönster har världen på nytt blivit kritvit av ett inte så tunt lager nysnö som föll inatt, men det tinar nog bort av solens strålar senare idag. Så jag går inte ut och letar ny metall utan kan få hålla mig kvar i Toscana än ett tag. Härligt!

Denna vackra vägglykta i smide fann jag när vi åkte Touringbuss (turbuss?) den första dagen i Florens.

Den satt alltså ganska högt upp för jag fotograferade från bussens öppna övervåning.

Tornet som vi gick upp i, som jag berättat om i tidigare inlägg, var ordentligt säkrat med metallstängsel runt om terassen med den vidunderliga utsikten.

På väg mot bron Ponte Vecchio fann vi dessa roliga lyktfötter i metall vid floden Arno. De ska nog föreställa lejontassar för vi såg dem i andra sammanhang också men med de böjda knäna tycker jag de påminner mer om stora grodfötter :). Vad tycker ni?

Fler bidrag på temat finner ni hos Fototriss.
#1 - cat

Verkligen lustiga tassar på lyktan :) Inte liknar de lejontassar inte.

Jättefin triss som gör att jag blir ännu mer sugen att åka till Florens :)

#2 - Beppan

Tassarna på lyktan är bara såå härliga! Snyggt fångat!

#3 - Anna ..

Åh men hallå ..Italien..man blir ju lycklig av dina bilder ju..härligt härligt...

#4 - Lena

Fin triss!

Lyktan gillar jag = )



/ Lena

#5 - Jane

Härliga bilder av metall - drömmer mig bort till Florens ...

Ha en bra söndag!

#6 - Mia

Bra triss - ska jag välja favorit blir det not den översta, ljuvlig gatlykta ;)

Mia

#7 - Princexswe

Håller med. Ser deffinitivt ut som grodfötter. Den som gjorde lyktstolparna kanske aldrig hade sett ett lejon ;-) Fin triss.

#8 - Lena/isis

Vilket bra stängsel. Den sista bilden blir min favorit. Lena/isis

#9 - Hedwig

Fina motiv i din triss, gillar nog foten på lyktstolpen mest. En sån där detalj man bara springer förbi normalt, men när man stannar till och verkligen tittar, då ser man fantastiska detaljer.

#10 - Mats

En kissande lyftstolpe? Det var jag inte beredd på...

#11 - Helena/Bildbloggerian

Vilken härlig Italien-resa ni verkar ha haft! Har kikat runt lite bland dina bilder därifrån och eftersom Italien är ett favoritland för mig är jag glad att jag själv ska åka till Sicilien om ett par veckor, annars hade jag blivit allt för avundsjuk på dig :)



#12 - Kjell E

Toscana och Florens är rikt på fotomotiv, inte minst för en nordbo.

Har också åkt med den bussen, men tyvärr så var det mulet och bilderna blev mer av typen- dokumentation.

Ska utforska din blogg och det du skriver om Toscana.

Trissen ger härlig känsla.

#13 - Jah Hollis

Jag gillar också lyktfötterna.

Det ser oavsiktligt humoristiskt ut på något vis. :-)

Kul att du gillar mina små textkommentarer. Ska försöka få till några när det är dags för nästa triss.

#14 - Lena

Bra jobbat!