Barbro S

Tillbakablick - april

Varje månad letar jag bilder i arkivet från ifjol och deltar i Bildbloggerians Tillbakablick. April ifjol var betydligt mindre snörik, men isarna höll bra i motsats till i år. Den första april var jag och min systerdotter (som nu flyttat till Västervik där det blommar idag) på skidtur på Kulla- och Piparbölesjöarna. En soligt skön dag att vara ute, åka skidor och äta apelsin eller varför inte som här, sola en liten stund.

För visst är det det hon gör :).

Själv poserar jag framför vår lilla stuga.

April är en härlig månad för även om naturen är grå här uppe, så värmer solen allt mer och flyttfåglarna kommer igen. Fågelskådning med fikapaus var temat för flera trevliga utflykter i omgivningarna, bl.a. tranorna lät sig skådas i mängder på fält långt borta.

Någon bra bild på dem har jag inte utan det blir Tusse som får vara modell på tredje bilden som visar hur mycket snö som hade tinat bort från husväggen och grannens krokus som var på väg. I år syns bara en knapp decimeter barmark vid samma vägg så krokusarna lär dröja.


Fler tillbakablickar hittar ni på Bildbloggerian.

#1 - Helena

Vilken mysig liten stuga ni har! Och en riktig njutarkatt också, ser jag. :)