Barbro S

Fototriss-Det här är jag
Oj, oj, oj, hur gör man det? Visar med tre foton temat "Det här är jag". Okej, ett självporträtt fixade jag idag innan jag åkte buss ner på stan för lite shopping. Med hjälp av en pall och en tom julbelysningskartong på högkant (ostadigt!) kunde kameran ta denna bild av mig, en kvinna i sina bästa år (nåja, nåja, bästföredatum kanske är passerat:)) med finkappan jag köpte på D&D ifjol för halva priset. En modell det inte finns så många av, kappan alltså.

Jag står utanför min lägenhet som jag trivs bra i. En egen entré på markplan, där innanför hall och klädkammare och resten av trean en trappa upp. Området är väldokumenterat i min blogg, åtminstone naturen runt omkring.

Djur, natur, kultur och ett liv i dur är sånt jag gillar men inte direkt lyckas med, det sista alltså. Alltför mycket elände bor det här, men jag är en sån som försöker hitta guldkorn i tillvaron, pynta och göra dagarna ljusare även när mörker tränger sig på.

Jag läser just nu Torgny Lindgrens senaste bok Minnen  där han verkligen filosoferar kring vad det är att leva och vad ett jag är. Inte blir jag klokare direkt men fascinerande är det hur han får till orden och meningarna och jag berörs. Jag berörs så starkt emellanåt att jag tror mig förstå något om mig själv. Intressant men också rätt så snurrigt hit och dit. Han gör det fantastiskt bra och det är underhållande att läsa. Jag vet inte riktigt vad jag försöker säga med denna text, kanske att det är svårt att veta vem man är.

Nu är det nog bäst att återgå till mitt begripliga yttre:). Mina sambos och de som ger mig mest kärlek är dessa två.

En busig Tusse letar räkrester eller troligtvis färska vattendroppar i diskhon. Om jag någon gång av misstag skvätter lite vatten på honom hoppar han rakt upp i luften och försvinner förnärmat, men när han själv får bestämma är det inga problem att kliva ner bland dropparna.

Katt nr 2, Desirée, är ganska lugn under vintern, sover eller sitter mest i fönstren och spanar.

Visst kan hon ha sina rusningar men av någon outgrundlig anledning är det mest på natten då jag vill sova:(.

Katter har jag gillat sen jag var liten, deras fria, självständiga väsen tilltalar mig. Och naturligtvis det mjuka hos dem, en sidenmjuk päls och ett ljudligt kurrande när de kelar eller ligger i knät. Här är jag, en riktig kattmänniska. Till skillnad från dem gillar jag också fåglar. Fågelskådning är ett nyväckt intresse. Ja, jag vet att katter också gillar fåglar, men inte direkt på samma vis:).

Fler presentationer av oss Fototrissbloggare på temat Här är jag finner ni här.
#1 - Axart

Trevligt att lära känna dig, fina kisse-katter:)



AX

#2 - Gunvor

Jättefin presentation av dej! Jag gillar också katter och har nästan alltid haft katt själv, men nu får jag låna katten Astrid lite då o då. Hon bor hos Helena, min dotter.

#3 - Birgitta - foto CHIP

Jättetrevlig presentation av dig och katterna ser så go'a ut så :)



http://fotochip.blogspot.com/2010/12/fototriss-jag.html

#4 - Anneli - A'la Foto

Katter är ljuvliga och jag förstår din kärlek för dem! Har med mina kissar i min tolkning för att de är jag! :O) Och du...bästföredatum passerar man aldrig! Njut av varje stund av livet!



Ha en underbar söndag!

#5 - Nina Sommar

Gillar också katter och har själv två. Din Tusse är förresten väldigt lik min Elsie i färgerna.

#6 - sarahs bildbloggeria

Katten är ju underbar =)

#7 - Gammelsmurfen

Håller med ovan:Bästföredatum finns väl inte :-) Fin triss denna gång där vi får se människan bakom bloggen!!

#8 - Anette

Flotte bilder og en fin triss :)

#9 - Djuren & Jag

Hi hi, du har också en vattenrädd kisse som ändå, när man får välja själv, ska leka med vattnet :) Precis som min som dessutom bestämt sig för att vasken i tvättstugan är en utmärkt säng!

Härlig triss!

#10 - Beppan

Härlig triss i bilder på dig och dina go´a katter!

#11 - Misswhatsit

En trevlig presentation. Det blev fina bilder, både på dig i den snygga kappan och på kissarna.:

Ha en bra dag!

#12 - Elisabeth

Fin triss, presentation. Sista bilden var stämningsfull. Katten ser ut att njuta av sin upplysta position!

#13 - Pialotta

Snygg kappa du bär:) Kattor är djur som jag verkligen gillat i mina dagar.. men nu så har jag mer eller mindre allergi så det blir inga fler mjukisar.

Bra presentation av just dig på trappan utanför ditt hemman:)

#14 - Anna

Bild nummer två fick mig verkligen att skratta =)

#15 - Barnens Hjältar

Härlig triss, beskriver dig bra :-)

#16 - Jah Hollis

Fin presentation av dig själv och en fin katt därtill. :-)

#17 - Kerstin

Fin triss och kul att lära känna dig bättre. Jag är ju katt-tokig jag med så jag förstår din kärlek till dina.

Ha en fin vecka.

#18 - Monica

Trevligt, och snygg kappa!

#19 - Barnens Hjältar

Tack skall du ha, det var snällt sagt!