Barbro S

Fototriss-Glitter
Årets sista fotoutmaning har temat Glitter, en repris från förra året. Jag minns att det var svårt att hitta lämpliga motiv då men i år är det lättare eftersom andras bidrag inspirerade mig med sin idérikedom. Snön faller idag oavbrutet och vinden gör sitt till men flingorna är lätta och sköra som dun. De glittrar lite av julgransljus och annat lysande, men det blev inte bra på bild. Jag klär mig ordentligt och tar en promenad till Coop Forum där det är snudd på bilkaos på parkeringen. Så skönt att kunna gå dit och lämna bilen i garaget.

Det första jag hittar är en julstjärna som beströtts med guldglitter.

Jag smyger lite med kameran, känns lite kufiskt med alla storhandlande runt omkring.

På barnens skoavdelning hittar jag dessa söta skor som glittrar så fint.

Jag vågade inte fotografera just där det var mycket folk runt varorna så det blev till att vända åter och titta in på Myrorna istället. Där fann jag ytterligare ett par glitterskor.

Inte riktigt min stil men någon annan kanske gillar dem. Priset är väl helt okej?

Fler motiv på temat Glitter hittar ni på Fototriss.
#1 - Barnens Hjältar

Glittriga skor till nyår kanske :-)

Ha en fin advent!

#2 - Marie Carpe Diem

Oj så det glittrar här. Gyllene skor och blommor :-)

#3 - Nett

Du lyckades med glittertrissen, snyggt med glitter på julstjärnan :) Trevlig advent på dig!

#4 - Maria G

Det glittrar överallt nu, både ute och inne :)

Fina glittriga bilder i din triss!

#5 - Carina@PocoLocoCreativo

Gyllene skor! Som i schlagerlåten!

#6 - Annelie

Spännande att smyga omkring och fota, kul triss i glitter!

#7 - cat

Jag skulle hellre sätta på mig de glittriga barnskorna än de glittriga vuxenskorna, de verkar mycket bekvämare :)

#8 - Anneli - A'la Foto

Här var det minsann glittrigt! :O)) Det är så att jag faktiskt önskar mig en julstjärna med glitter på!



Ha en fin fjärde advent!

#9 - Djuren & Jag

Härlig triss. Nja, de skorna är nog inte riktigt min stil heller fast de var rätt läckra på sitt sätt :)

#10 - Marre&Rasmus

Mysigt triss och den första bilden är kanon ;)



Rasmus och matte tackar för dom orden, det värmde :)



Önskar en God Jul.

#11 - LEna Norgren

Glittrigt värre men julstjärnan blir min favorit skorna klarar jag mej uten....

#12 - Jah Hollis

Ja, kanske även de där nedersta skorna hittar sin köpare i dessa glittrande tider. :-)

#13 - VinterVild

Fint glitter, julstjärnan var väldigt vacker. Vill gärna ha en själv :)

#14 - AnnCathrine

Härliga glittriga bilder i din triss! Julstjärnan blir min favorit men jag måste säga att jag gillade skorna på sista bilden...! :-)

#15 - Halloj världen! /Inger

Härlig triss! Jag gillar första bilden mest. :)