Barbro S

Fototriss-Rund
Denna vecka blir utmaningen att finna runda former att visa på bild. Det finns hur mycket som helst som är runt runt(!) omkring en, cirkelrunt eller klotrunt. Rund är en form som förknippas med mjukt och mjukare än dessa får man väl leta efter. Levande nästanrunt som följande två bilder visar. Om man bortser från öronen som sticker ut kan Desirée väl räknas som rund där hon sover i elementsängen?

Katt nr 2 är längre och tar normalt större plats när han sover, men visst måste jag ha en gammal bild på honom någonstans som kan passa in på temat? Jag bläddrar igenom nästan 2 års bilder innan jag får ge mig. Sen går jag in i sovrummet och då ligger Tusse som en boll i samma kattsäng som på bilden ovan.

Jag hämtar kameran och då höjer han sitt huvud och tittar på mig.-Nä, ligg som du gjorde nyss, säger jag åt honom, och då gör han det!!! Ibland ska man ha tur:).

Då jag bara har två katter blir mitt tredje motiv en liten julprydnad, en glitterboll som fanns i en julgrupp jag gjorde ifjol, men bilden togs igår.

Detta kunde kanske vara en satellitbild på den röda planeten:), som Mars kallas?

Så blir mitt bidrag till veckans Fototrisstema. Fler uppslag på samma tema hittar ni här.
#1 - Carina@PocoLocoCreativo

Åh så härligt! Katter kan verkligen bli som små bollar!

#2 - LEna Norgren

Härliga bilder med rund katter som verkar mysa alldeles kolosalt runt......

#3 - Maria G

Underbar triss! Kissemånsarna så söta där de sover ihoprullade som bollar, och juldekorationen var läcker.

Ha en fin söndag!

#4 - Marie Leya

Sådana små runda kringlor kan ingen motstå!!!

#5 - Louise (fotoblogg)

Så mysiga bilder på katterna! :)

Lite tråkigt däremot med två likadana teman. Enda skillnaden var ju egentligen att det var olika katter.



/Louise

www.wizy.blogg.se/

#6 - Lisa

Katter kan verkligen rulla ihop sig till runda bollar. Ser så mysigt ut.

#7 - Emelie

Vilka söta! Jag gillar den första bilden bäst!

#8 - cat

Det gör verkligen inget att de små öronen sticker ut i första bilden som blir min favorit i din jättefina triss. Något mjukare och rundare än katter i den sovställningen får man leta efter :)

#9 - Anette

Nydelige og stemningsfulle bilder :)

#10 - Cecilia Artista

Såå mysiga kattbilder!

Min första katt som jag tjatade mig till när jag var liten hette också Tusse och såg precis ut som din Tusse, grå och vit!

#11 - Kerstin

Vilken go´ katt!

#12 - Jah Hollis

Ja, katter kan verkligen rulla ihop sig till riktigt runda former.

#13 - Gammelsmurfen

Kluriga och roliga bilder på temat!!

#14 - Barnens Hjältar

Härliga kattbilder :-)

#15 - Bilder och Babbel

Makalöst vackra bilder på katterna, som konstverk!