Barbro S

Oväntat fototriss - igen!
Nej, fototriss har inte haft temat Oväntat förr, men jag fick detta ämne i Fotostafetten för några veckor sen och hade då visst besvär med att hitta bilder som passade. Idag gick det lite lättare.

Denna istappskonst fann jag på ett gammalt, numera utrymt hus. Lite svårt att förstå hur fallande istappar helt plötsligt fastnar halvvägs, så oväntat!


Helt oväntat visade sig harspår i snön vid det välbefolkade spåret nedanför Hamptjärnstugan.


Men roligast är lilla djuret som jag oväntat fann i leksaksbutiken när jag skulle blidka syskonbarnbarnet Lukas. Den blinkar också om man skakar den.


Jag besökte nämligen min brorsdotter med familj före Alla Hjärtans Dag och hade impulsköpt lite smått och gott på Willys innan. En mjukisnalle med hjärta till Agnes och en mjukishund till Lukas. Flickan strålade av glädje när hon fick sin gåva men en tuff femåring gillade inte alls det han fick. Ville du hellre ha en bil med hjärta på, frågade jag, och då sken han upp, men sådana finns visst inte.

Nu hoppas jag att han gillar detta lilla slemmonster som helt plötsligt börjar blinka rött och grönt också. I alla fall jag tycker att den är helläcker :).

Fler oväntade fototriss hittar ni här.
#1 - Rantamor

Fiffig triss.Gillade konstverket med istapparna och naturligtvis lilla gröna monstret. Den kommer säkert att bli en oväntad present.



Ha en bra dag.

#2 - Mia

Istapparna är SÅ vackra, men så farliga om de faller ner på någon...

#3 - Jah Hollis

Isbilden var fin och visst verkar det som om den fallande isen fastnat på halva vägen.

#4 - Pillargontanten

Istapparna, ja naturen gör ibland oväntade saker, vilken härlig bild!

#5 - Kullagulla

Rolig tolkning av temat. Jag är övertygad om att den gröna leksaken kommer att bli populär. Inte alltid lätt att köpa presenter till barn däremot. Istapparna är ju fantastiska, att de lyckades fastna på det sättet.

Ha en bra dag

Linda

#6 - Monica

Istapparna är jättefina, men farliga. Bra jobbat!

#7 - LEna Norgren

Oväntade saker händer hela tiden det är bara att fånga dom som kan vara svårt....härliga istappar!

#8 - KriBo

Fina bilder där den översta är en klar favorit

#9 - Lena

Visst är det fint med istappar.... kul grön leksak...mycket oväntat, när det även blinkar....

#10 - Kullagulla

Näe, fullt så kallt var det egentligen inte. Det är vindens kyleffekt som mäts på den termometern. Vi har haft ca -21 grader idag. Tog mig en promenad och det var inte skönt när det blåste.

#11 - Frogprincess

Slemmonstret var gulligt :-)

Och istappen var väldigt egendomlig.

Fina bilder!

#12 - Hillevi

Jättefina bilder! Monstret tror jag kommmer att bli populärt. Istapparna ser ju nästan overkliga ut, att det kan bli så.

Sv. Tack, jag är helt ny, fick kameran i julklapp. Småland, orten ser man mellan raderna... :-D