Barbro S

Up up and away

in my beautiful balloon... sjunger jag och längtar till stugan. Jag hade tänkt flytta ut med katterna i morgon, torsdag, men avskräcks av väderleksrapporten om kommande dagar, svalt och mycket regn. Det får bli på söndag istället, för på måndag morgon måste jag vara där och ta emot snickaren som ska bygga oss en utomhusdusch.

Jag får sväva i tankarna istället, ni också nu när jag bjuder på dessa bilder.

En solig och fin kväll förra veckan hörde jag ett udda fräsande ljud  och så dök först denna upp bakom grannhusen.

Sen kom en till ännu närmare.

En pampig syn när den blev alltmer synlig.

Lite närmare ville jag också komma.

Åh, jag önskar att jag vore där uppe i korgen med de andra. Undrar om jag verkligen skulle våga?

Deras långsamma svävande gör mig så lycklig att jag visar ännu en bild på dem. Myggen bet mig i hjässan (jag har ganska tunt hår:)) medan jag fotograferade så fast kvällen var ljummen var jag tvungen att gå in.

Så fina och ljusa sommarkvällar vi har nu i juni och så härligt att kunna vara utomhus med vänner, grillandes vid en sjö som vi gjort ikväll. En gräsandmamma med sju små dunbollar hälsade på och fick sig några brödbitar.

Det var förresten jordbävning igår kväll. Jag satt framför en Agatha Christie-film på TV med Tusse i knä när glasen i vitrinskåpet klirrade till, TV:n skakade och Tusse hoppade ner på golvet, tittade sig upprört omkring och morrade.

Epicentrum var ca 9,5 mil nordöst om Umeå och skalvet var ovanligt starkt, 3,6 på Richterskalan. Det förra jag kände, för ca ett år sen, som jag också bloggade om, var bara på 2,3.