Barbro S

Budgetarbete
Veckan har varit fylld av jobb faktiskt, jag som inte har ett lönearbete. Istället arbetar jag helt ideellt med att hjälpa en nära släkting med ekonomi och har sammanställt en budget åt henne. Visserligen har jag tidigare arbetat flera år på kontor med löner och annat siffrigt men jag har rostat en del på sistone, även om jag är en ivrig sudoku-lösare.

Så arbetet krävde en hel del koncentration och jag är glad att jag får arbeta ensam och slipper dela kontor med andra (utom när det är fikarast :)). Mina katter störde mig förstås, med jämna mellanrum kom de med sina hejjamanden och ville bli kelade med. Kära störningsmoment men icke desto mindre irriterande när man desperat försöker få ihop en rörig ekonomi.

Lilla prinsessan tittar oberört upp och låtsas inte höra när jag klagar.

Till slut lyckades jag i alla fall få ihop sifforna efter mycket pappersvändande och många telefonsamtal med väntan på svar. Idag är jag äntligen ledig och ska i eftermiddag besöka en populär pub med mina vänner. Hoppas ljudnivån är behaglig, annars blir det öronproppar.

I veckan har också mer vinter ramlat ner från himlen och vitmålat allt det grå som så hoppfullt tittat fram. Traktorn får jobba hårt i år.
 
Då blir det också mera vackert att fotografera, som dessa små ax.

Men våren stannar inte av, det märker jag inte minst på fågelkvittret och skatorna som redan börjat bygga bo. Såg en skata flyga med en pinne i munnen till ett planerat bo, men denna verkar leta mat istället.

Jag längtar till plusgrader och mera sol som tinar bort dessa väldig mängder snö, men får glädja mig åt allt roligt som ska hända i helgen istället. Middag på lyxrestaurang Viktor med väninna som fyller halvjämt, utflykt med New Friends på söndag förutom pubträffen idag. Sen såg jag också att Konsthögskolan ska ha öppet hus med vårutställning så jag får se om jag hinner  dit också. Önskar er alla en lika trevlig helg!