Barbro S

Fototriss- Skräck

Vilket ruggigt tema att ge sig i kast med mitt i natten när jag sitter här alldeles ensam i mörkret och det är nästan alldeles svart utanför fönstret. Nu överdriver jag en del men de andra innergårdarna på Glassgränd har minsann fått en lysande julgran men på vår gård ligger granen omkullvält utan belysning.

Något som annars kan framkalla skräck är väl ormar och sådana finns det gott om på Holmsunds Tropikhus som jag besökte en gång.

Är det verkligen bara en orm eller gömmer det sig flera i denna omslingring eller ska jag kalla det ormslingring?

Detsamma kan väl sägas om nästa bild. En eller två eller fler? Var börjar den/de och ....nä, det går inte att ha någon som helst koll och även det sätter skräck i mig. Kanske också i er?

Att komma riktigt nära en jättepyton kan väcka skräck.

Man kan verkligen ana styrkan som döljs innanför detta glänsande skinn, massor av muskler som kan klämma ihop sitt byte och kramas tills man ger upp andan...Iiiii!

Nu har jag i alla fall lyckats skrämma upp mig själv och jag undrar om jag kan somna lugnt utan att behöva vara rädd för att drömma otäckt om ormar.

Fler bidrag på temat skräck hittar ni hos Fototriss.

#1 - Annelie

Usch vad otäcka bilder!

Jag har ormforbi och kolla in vad som hände mig för några veckor sedan:

http://sandberg2singapore.blogg.se/2010/october/snakevarning-i-varan-park.html

#2 - Jah Hollis

Ja, ormar är ju en typisk skräckis, speciellt för dem som har fobier för dem. Själv tycker jag de är fina.

Tack för din kommentar och trevlig Första advent.

#3 - Anette

Aiaiai, ja disse karene kan fylle den tøffeste med skrekk :)

#4 - Barnens Hjältar

Hua för ormar, ja de är skräck de.

#5 - Axart

uuuuuuu! Avskyr ormar och är uppvuxen i huggormsland...



AX

#6 - Misswhatsit

Fina foton, men nog är dom allt lite skräcinjagande:

Ha en fin första advent!

#7 - Sinna

Oj här slog du huvudet på spiken. Fy vad otäckt!!

Sinna

#8 - Barnens Hjältar

Ja, det handlar säkert om att man är rädd för det man inte har kontroll över. I mörker ser man ju inget så man vet rimligtvis inte vad som väntar runt hörnet. Barn har ju livlig fantasi med.

#9 - WeDesign

tjenare! är du sugen på en ny bloggdesign? vi tävlar just nu ut en söt vinterdesign :)



eller kanske behöver du bara designhjälp? kika in hos oss!

/ WeDesign

#10 - Lena/isis

Bläää skräcken för många. Lena/isis

#11 - LEna Norgren

Ja ormar kan nog sätta skråck i en del, jag gillar at de är bakom lås och bom det känns tryggt och då är de vackra att titta på...

#12 - VinterVild

Vilka sötnosar! Blev inte det minsta rädd :)

#13 - LEna Norgren

Skråck och at jag har visst tappat en del bokstäver och blandat in andra....hade väl för fort över tangenterna...

#14 - Tant Otto

Åh du träffa då precis rätt i prick med din triss....ormar finns det något läskigare!!

#15 - Anna

Åååå så fina!! Jag gillar ormar och drömmer om att få äga en alldeles egen orange majsorm!