Barbro S

Vinterbär

Fort infoga en fin bild så jag slipper se ormarna från gårdagens Fototriss. Världen är verkligen vacker efter alla snödagar med krispig kyla och så lite sol på det.

Bilden är tagen vid garagen på Måttgränd. Jag var på husvisning igår. Fiint!!

Idag har jag haft liten glöggbjudning för min väninna. Vi smakade årets glögg med saffran. Den var för sur för mig, men väninnan gillade den. Snälleröds ekologiska däremot, den gillade jag, men så mycket glöggkryddsmak är det ju inte. Det fanns mest hos Dufvenkrooks ekologiska vinglögg som var god men saknade sting. Till det S:s goda saffransskorpor, mina tunnbrödsrullar, pepparkakor, ädelost, kex och marmelad så hur i hela friden ska jag orka äta middag nu?

Ost och marmelad idag igen. Det var visst ingen höjdare för en del som var med på ostprovningen i lördags. Jag ska blogga mer om det sen. Nu tar jag mig en liten plommontomat, fräscht och gott.