Barbro S

Fototriss-Seger/Vinst
Oj, inte alls något bra tema för min del som aldrig går på sportevenemang, inte spelar själv annat än på skoj i boule, bowling eller biljard (en gång) och inte heller har några tävlande i min närhet. Nja, det ska vara katterna då. Med lite fantasi kan dessa bilder kanske duga till veckans trisstema Seger/Vinst.

Jag har ganska nyligen köpt en ny klöspelare och här tog Tusse hem segern när det gällde att erövra den.

Vinsten var favoritgodiset mjölklinser med kattmynta, värt att tävla för:).

Vårsolen har nu letat sig in på min altan och värmer hyfsat på sen eftermiddag. De ryms båda i kattbädden men Tusse vinner även här och puffar ned sin kattsyster även om hon kom först. Inte så schysst, jag vet, men han är ju störst. Då vinner man alltid i kattvärlden, eller?

Han njuter av segerns sötma, som synes.

Någon seger blev det inte för Desirée denna gång heller men matte är snäll och ger henne del av vinsten i alla fall, när Tusse inte ser på eller är upptagen med annat.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Gammelsmurfen

Seger och vinst kan ju vara så mycket mer än i sportens värld!

#2 - Barnens Hjältar

Jag tyckte med det var ett svårt tema idag :-)

Katterna är jätefina i varje fall"!

#3 - Birgitta

Nöjd men vill vinna mer godis tror jag :)

Ha en skön söndag!

#4 - Jah Hollis

Fin triss och en cool katt. :-)

#5 - Jah Hollis

Två coola katter, menar jag förstås.

#6 - Jenny

Vilken mysig triss! Desirée ser inte direkt ut att känna sig som någon förlorare. :)

#7 - @Receptomaten

Fin kisse & fin triss! En livsnjutare :)

#8 - Nett

Bra tolkat, seger och vinst även i katternas värld :)

#9 - LissenTo

Katter är fantastiska på att njuta av livet. Bara det måste vara en daglig vinst.



Ha en skön söndag. // Lissen

#10 - cat

Åh vilken söt liten segrare som tar för sig så. Hans syster är också en vacker liten katt.

Vilken tur att du som matte även delar ut tröstpris :)

#11 - Bittens bilder

Härliga kattbilder!

#12 - Misswhatsit

Så fina bilder! Vinsten kan ju komma på lite olika sätt. Det kan tex ju vara att ha en snäll matte.:)

Ha en skön söndag!

#13 - The one and only Nettan

Vilken härlig tolkning. Och vilkan söta katter / Nettan

#14 - Cecilia Artista

Så mysiga kattsystrar du har! Såklart de ska ha lite kattgodis ibland!

#15 - Erik "Semlan"

Inget lätt tema. Du fixade det galant med söta katter och vinsten kan ju ges åt alla deltagare. Klokt att dela den. :-)

#16 - Marie-Louise

Men vinst kan vara så mycket annat. En fin triss :)

#17 - Per-Anders

Katter är mitt favoritdjur. Det är alltid personliga.

#18 - skogsfrun på dal

Katter är ofta vinnare och går segrande ur striden*:-)

Älskar kattbilder det är så fullkomliga djur.

#19 - Yvonne

Fina katter!

#20 - Mia

Ljuvliga kattbilder!!

#21 - LEna Norgren

JA det finns många segrar inte bara inom sportens värld!Dina katter gör sig verkligen bra på bild!