Barbro S

Påskpynt
Den överfyllda tvättkorgen är nu nästan tom och jättestrykhögen försvann alldeles nyss:). Jag har snart landat från min resa och hunnit ifatt mig. Så pass att det idag var riktigt roligt att ta fram påskpyntet och färga hemmet gult och ljusgrönt med diverse ägg, dunkycklingar, påskkäringar och vackert mönstrade dukar. Man blir liksom lite gladare, märker jag, även om hemmet inte alls förändras lika mycket som i adventstider.

Denna fina blomstergrupp fick jag av en granne vars katter (och fiskar) jag tagit hand om vid flera tillfällen när han varit på resa.

Tusse är inte så högdragen som han ser ut utan njuter helt enkelt av blomdoften:).

Jag ska köpa fler penséer snart och pynta mer utomhus. Vi ska visst få riktigt varmt i helgen och då passar det bra att ha sysselsättning ute.

Den 4 maj 1998 skrev jag min första insändare som publicerades i vår lokaltidning. Den handlade om faran av felvända barnvagnar, alltså att de små satt vända utåt och inte mot sina föräldrar som tidigare. Idag, 13 år senare, finns en liten notis i Västerbottens Kuriren om att forskarna kommit fram till samma sak, nämligen att barnen mår betydligt bättre av att se den som drar vagnen. Jaja, bättre sent än aldrig.

Jag funderar på att skriva en insändare till om svarta kläder på småbarn som jag tycker är riktigt ruggigt så kanske även det uppmärksammas som felaktigt om tio år eller mer:(. Jag har nämligen en bra känsla för barn fast jag aldrig fått några själv. Det gör i och för sig att nästan ingen förälder lyssnar på mina råd då de tycker att jag minsann inte kan något när jag inte har egna, vilket är så frustrerande då jag bara vill barnens bästa. Stycket ovan visar i alla fall att jag inte är så dum:).

Nu ska jag se Vetenskapens Värld om kärnkraftens skadeverkningar. Dem är jag också säker på utan att ha den minsta utbildning i frågan.

Ha en skön påskvecka! Efter två svala men soliga dagar har de lovat skön vårvärme till helgen.