Barbro S

Vår
Nu har jag alls ingen lust att blogga då solen lockar mig ut och resfeber gör mig nervös. Våren gör sitt intåg och krokusknopparna visar sig.

Så här såg de ut igår, idag har de slagit ut och så såg jag en liten snödroppe också, allt på min grannes plantering vid solväggen.

En annan som föredrar soliga väggar är Desirée men Tusse går hellre på förråds- och entrétaken, märker jag.

Flugor och små myror har vaknat och det är så härligt att snön försvinner så fort.

I Barcelona läste jag att det är sommar nu, de har haft kring +20° och en bloggare skrev att folk badade i havet. Ååååh! Snart åker vi:).

Ugglespaning ikväll med frisk ledare. Hoppas vi lyckas bättre denna vecka. Igår flög här över minst tre sångsvanar och trumpetade så fint. De är verkligen ståtliga, vita med utbredda vingar och långa halsar mot den blå himlen. Jag hann tyvärr inte fotografera.

Avslutar med en fin, nästan utslagen tulpan.

Idag fick jag en jättefin blomgrupp att ha utomhus, små gula påskliljor och blåviolettgula penséer runt omkring, som tack för att jag varit kattvakt åt grannens två katter några gånger. Jag har längtat efter att pryda entrén med penséer men har liksom inte hunnit med. Nu löste det sig ändå.

Mot Barcelona och sommaren:)! Ha det så gott ni andra här hemma eller var ni nu befinner er.