Barbro S

Fototriss - Vid vatten
Denna vecka ger fototriss oss ett riktigt favorittema för min del "vid vatten". Jag har massor av sådana bilder efter min vistelse i stugan men även i övrigt. Då det ska vara så aktuella bilder som möjligt blir detta mitt bidrag. Dagsaktuella är de inte då strilregnet och gråmulen dag samt ett besök på bondens marknad gjorde att jag inte befann mig vid vatten alls. Ja, förutom de droppar som vätte mig när jag cyklade ner till stadens centrum:).

Vid vatten kan man t.ex ha kräftkalas.

Goda kräftor, först några svenska färska och sen ett paket kinesiska vildfångade frysta tillsammans med gamla vänner vid lilla Kullasjön.

Vid vatten kan man också flanera som här längs med Umeälven där bl.a. fiskerestaurangen Sjöbris ligger förtöjd vid kajen och bredvid den lilla räkbåten M/S Sandskär som tar grupper med ut på tur hela sommaren.

Är man katt kan man också spana på änder vid vattnet, fåglar som matte envisas med att mata närhelst de kommer på besök.

Just här tittar Desirée på mig istället när jag kommer och stör spanet:).

Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Biggan

Finfina bilder och den översta blev min absoluta favorit!

#2 - judotter

O maten som flyter iväg på vattnet. Så förargligt....

#3 - Della / Var Dag ett Äventyr

Vilken plats att ha kräftkalas på!

#4 - Ingrid

Vilken härlig triss!

Din första bild tycker jag bäst om. Jag hoppas att det var en trevlig kräftskiva!

#5 - Barnens Hjältar

Fina bilder, kräftfest får det bli här med snart :-)

#6 - Pialotta

Att ha Kräftis vid ett vattenbryn är ju toppen liksom din bild från det kalaset.. katten där på bryggan.. riktigt häftig bild:)

#7 - Annie

Tack för fin kommentar! Tvåan innehåller en vattendroppe som föll från bilräcket ner mot biltaket. Ljuset är ficklampan som jag lagt ned ljuset rakt mot kameralinsen. Skapade härliga effekter! :-)

#8 - Emma

Fina bilder! Tjusig katt :)

#9 - Jah Hollis

Fina bilder alla tre, och en härlig lyktgubbe.

#10 - SigridfraEnget

Bra trissat! Katten tyckte kanske inte om att bli störd..? ;-)

#11 - Erik "Semlan"

Vilken härlig miljö att ha kräftskiva på. :-) Snyggt foto över Kullasjön, ser mysigt ut. Snyggt att det kom med lite girlanger och den snygga papperslyktan.

Flanera längs vattnet är trevligt, det gör jag ganska ofta. ;-) Ser fint ut vid Umeälven.

Kattfotot var roligt. Ska jag välja ut något foto så blir det första, gillar det mycket.

#12 - Jan Helleberg

Jättefina bilder, gillar kattens uttryck. :)

#13 - LEna Norgren

Härlig bild på spanande Desireé!!!!Gillar stillheten och feststämningen som du komponerat ihop till kräftskivan!