Barbro S

Årsavslut
Inte lätt komma på bra rubriker när man som jag idag småbloggar om lite av varje, men helt klart är att vi närmar oss årets sista dag.

Igår gick min årliga släktmiddag av stapeln och det blev som alltid riktigt trevligt att träffas, äta gott (Smålandsglögg o alk.fritt alternativ med Västerbottensostskorpor och glöggtryffel, laxpaj till huvudrätt och sist hallonglass med bär och kiwi) och snacka loss. Några av oss hann också med en liten spelstund.

Glädjen är stor när jag hittar ytterligare ett par. Bara lilla A som vann förra omgången ser lite tveksam ut. Memory var ett favoritspel när jag var liten och det är alltid roligt att upptäcka att minnet ännu hänger med:).

Idag har jag och vännen tagit en liten tur ut till havet där isen inte lagt sig denna plusgradiga vinter, men några isväxter har ändå naturen skapat.

Stugan stod kvar där den skulle, båten likaså och efter en kort kompletteringstur till Konsum i Holmsund (vi ska äta gratinerad hummer i morgon:)) åkte vi ut till båthamnen i Karlsborg där himlen började skifta i rosa vid tvåtiden.

Nu har jag ansträngt hjärnan med korsord så jag har faktiskt inte ordet till denna rödvita ring. Det är helt tomt i skallen när jag försöker komma på vad den kallas. Läbbigt! Men efter lite vila dyker säkert rätt begrepp upp i mitt medvetande, men då är nog denna blogg redan publicerad.

Det öppna vattnet lockar också sångsvanar som ännu stannar kvar här uppe med sina gråfjädrade ungar. De vita trekanterna bakom är också svanar men de dök visst unisont ner i vattnet precis när jag knäppte fotot.

Nu har det i alla fall blivit kallt ute, -8°, och katterna vilar fridfullt inomhus på var sin filt. Tvättmaskinen centrifugdundrar och middagen gjord av rester är snart klar. Ikväll myser jag framför På Spåret och sen Downton Abbeys julspecial med lite chokladgodis. Skönt få ta det lugnt ikväll så jag orkar med morgondagens alla trevligheter.

Nu önskar jag er alla, kära läsare, ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År.