Barbro S

Fototriss - Tre
Årets sista ordinarie Fototriss-tema är Tre och det är även denna gång tävling. Den här gången ska vi tävla om ett presentkort på Solresor, vilket kanske sporrar lite extra i denna mörkkalla tid. Det resmål jag väljer är klassiska Gran Canaria som jag inte besökt sen 1971. På Solresors hemsida presenterar de ett nytt semesterparadis på ön som verkar spännande, nämligen Puerto Mogan.

Tre är ett magiskt nummer som de sjunger i reklamlåten (fast på engelska) och den ljuder i mitt huvud just nu. Hos mig blommar spansk peppar och på den valde jag ut tre fräscha frukter.

Frukterna går att äta men det varnas för att de är superstarka i smaken.

Utomhus har de senaste dagarnas snöoväder lugnat ner sig och trots hårda vindar, tung blötsnö och hungriga fåglar sitter ännu dessa tre miniäpplen kvar på sin gren.

Lite mer åt det juliga hållet är de tre kulorna som dekorerar min lilla utomhusgran.

En liten julhälsning till alla trissare som tittar in hos mig. Vi närmar oss och jag är så glad att snön äntligen hjälper till att ge julstämning. I år lät den verkligen vänta på sig men sen en vecka är det vitt här uppe hos oss i Umeåtrakten.

Fler bidrag på temat Tre hittar ni hos Fototriss.
#1 - cat

Vilken fin röd tråd det går genom din triss :)

#2 - Micke

fint trissat

#3 - Anna ....tassar in..

Mmmmm tre av varje är fint..

#4 - Barnens Hjältar

Jättefin triss. Jag har varit på ett ställe som heter Puerto de Mogan, kanske är det då? Det var uppe i bergen nästan

#5 - Veiken

Krusbärsbilden är härlig. Fin triss!

#6 - judotter

Tre var temat som du lyckats bra med...

#7 - Marja

Vackra och aktuella bilder!

#8 - Kicki

De ser ut som goda plommontomater tycker jag! Nästan så man vill smaka av de sista också:)

#9 - anki-itte

Chilin ser läcker ut, men jag tål nog inte dem om de är starka.

#10 - Gunvor

Fin triss! Och tre av varje är det och gott ser det ut!Chilin ser ut som goda små tomater.

#11 - Veiken

Jag var tvungen att gå in och kolla "krusbären" igen och ser nu att jag hade fel, men bilden är lika fin ändå ;)

#12 - Ingrid

Snyggt tretrissat!

#13 - Åke Blomqvist

Vackert med miniäpplena :)

#14 - Carola (Stolt Mamma)

Jättefina bilder,hade faktiskt någon liknande din spanska peppar för många år sedan...å hua vad starkt :D men gott i liten mängd...

Får nog flytta uppåt om vi ska få någon snö ;)

Ha det gott och lycka till!

Mvh Carola

#15 - LenaHertz

Vackert tretriss, fint sammanlänkat av den röda tonen. Hos mig på Närkeslätten är det inte vitt ännu, tack och lov ;)

#16 - Jah Hollis

Det var fina varianter på temat. I Malmö lyser ingen snö vit på taken, endast med sin frånvaro. :-)

#17 - LEna Norgren

Mini äpplena gilalr jag skarpt och nu får vi ta i och göra en snödans så det blir ändring på vädret!!!!JAg vill ha kyla och snö!!!!!