Barbro S

Julfest
Igår träffades vi i nya UMeGänget på Stenmarksvägen för att äta jultallrik tillsammans. Jag hade tänkt fotografera den fräscha uppläggningen av julmaten men det glömde jag helt bort. Om jag ska skylla på något så kanske det berodde på att jag fick så mycket kassörsuppdrag. Så fort jag kom in i lokalen och ytterkläderna var upphängda kom folk fram och ville betala, både medlemsavgifter och festpriset. Okammad var jag och inneskorna låg kvar i påsen så jag kände mig lätt stressad men skrev ut kvitton i rasande fart och växlade hundralappar där det behövdes.

Här står i alla fall potatiskastrullen på ett bord, likaså brödet som cateringfirman skickade med.

Längst till höger skymtar också A-L:s goda äppelkaka som vi åt till efterrätt. Efter att pengahanterandet var avklarat slappnande jag av och njöt av jultallrikens alla godsaker, delvis speciella för mig som inte äter rostbiffen, julskinkan och den bakade pastejen. Sen kom jag ihåg att jag glömt fotografera.

Därför får ni nu se bordsdekorationen framför en uppäten jultallrik:).

Juldryckerna kan också vara roliga att visa på bild. Ja, alla är inte juliga men en del.

Vi är ett sunt gäng som synes.

Här är hela sällskapet samlat utom jag som förstås tar bilden. Personerna är lagom suddiga så jag hoppas ingen blir arg att jag inte frågat om lov. Hon som absolut inte vill synas på min blogg döljs av julklapparna. Vilken tur för mig:).

Efter glögg, jultallrik med tillbehör, kaffe/te och goda kakor, inte minst M:s läckert julsmakande kokoskakor med saffran och apelsin i, var det dags för julklappsutdelning. De som ville ha en klapp fick ta med sig en gåva värd 40 kronor.

Här är alla paket samlade i korgen och bredvid blinkar små juliga lampor.

En som verkligen blev nöjd med det hon fick var värdinnan L som genast stoppade en skumtomte i munnen innan hon bjöd oss andra på detta sega julgodis.

Chilichokladen får hon njuta av sen. Afrodisiaka sägs det ju vara:).

U visar upp sin fina kopp med tillhörande te.

Oturligt nog råkade hon blunda men då hon är så fint sminkad tog jag ändå med bilden. -Sen ska jag skaffa mig en likadan jacka, sa hon och pekade på vår nyaste medlem.

Då jag inte alls känner henne än vågar jag inte visa mer än just jackan som passar perfekt till U:s kopp.

Efter en mycket trevlig julfest i en källare på Haga var det dags att ta bussen hem till mina kära katter.

I morgon kommer det bilder på mig, röda bilder:).