Barbro S

TV-glimt
Igår syntes jag på TV de sista sekunderna av programmet "Dansbanan i Täfteå" då de visade vad som ska komma i nästa veckas program. Min vän Erland (nu skriver jag inte bara E, han blir ändå känd via programmet) bjuder mig och Erik på middag hemma hos sig.  Igår såg vi hur han öppnade dörren och där stod Erik och bakom skymtade jag. Inte utan att jag blir lite nervös :) men ändå känns det jättekul. De filmade i alla fall i tre timmar, från det att vi kom tills middagen var uppäten och vi avslutade med lite...nej, det ska jag inte avslöja, blir roligare så.

Man vet aldrig var denna väg/stig kan leda, TV-programmet, alltså. Ibland är det svårt att hitta bilder till texten:).

Annars är det en inomhusvecka pga kylan som biter sig fast till min och mina katters förtvivlan. De får en massa överskottsenergi av att bara vara inne. Desirée kan sova mycket men Tusse blir otrevlig och ger sig på sin syster. Jag måste avleda ibland för att skälla på honom fungerar inte alls. Med lite torkad kattmynta på en större pälsleksak blir de var för sig lyckliggjorda då kattmynta faktiskt är afrodisiaka för katter. De slickar och kelar med leksaken och glömmer bort att bråka med varandra en liten stund i alla fall. Skönt!

Om jag ändå någon gång ryar på honom så ser han på mig med stora (stor svart pupill) ledsna ögon och går iväg i skam. Sen är han på sin vakt mot mig tills vi försonas igen, vilket kräver en hel del gosande och lirkande med godis innan jag är förlåten. Oftast måste Tusse också få bitas lite och borra en klo i min hand (inte så det blöder) så vi är kvitt. Förnuftssnack med en katt fungerar inte:).

Själv dammsuger jag, ska tvätta en eller två maskiner samt tvingar mig ut på kyliga promenader.  Kylan går att klä sig mot men det blåser dessutom och då vill inte jag vara ute någon längre stund. Idag faller det lite lätt snö och det är skönt för att den nya rena vita täcker den fula gula.

I min tubkikare har jag än så länge bara sett en skata i en björk och det var ju inte så fascinerande. Lite roligare var det att fotografera detta gäng på vår gård.

Undrar vilka godsaker som bjöds där borta?

Som ni kanske märker har jag inte så lätt att skriva idag för det händer alldeles för lite, men jag vill ändå försöka åstadkomma några inlägg per vecka. Och det gick ju :)!



#1 - D A H L È N

sv: Tack så mycket :)

#2 - M E R E I

- najs ju !

#3 - Emma says style, love & rock and roll.

sv; ååh, det lät ju som en underbar inredningsdröm ju! Förhoppningsvis skulle ateljen då gynna kreativiteten och inte hämma den! Men jag trodde ju också jag skulle "få ordning på mina kläder" vilket slutade i kaos, haha...



Kul att du var med i teve :D

#4 - Grannarna

Vi såg dig nog på TV :-)