Barbro S

Nyårsfest
Något damtidningsreportage med mingelbilder blir det tyvärr inte men lite festkänsla hoppas jag kunna förmedla. Jag tycker det är så svårt att fotografera människor i farten, det blir lätt suddigt, konstiga miner, röda ögon går numera att fixa i efterskott men ändå är det sällan bilderna blir riktigt bra. Sen måste man ju fråga om lov innan jag publicerar dem så det är lättare så här.

21 medlemmar i singelföreningen New Friends träffades kl 19 på Kylgränd där vi möttes av denna goda och färgglada välkomstbål serverad av M.

Lokalen var vackert dekorerad med gulddukar, servetter och glitter åt det lilarosa hållet.

Min klänning var också lilaglänsande, som synes:). Med bara axlar och rygg kändes det bäst att bära sjalen på. Faktiskt samma klänning som jag bar i fjol på nyårsafton men jag ville använda den igen. Har inte haft något annat tillfälle att ha den hittills, kanske den glänser lite väl mycket.

I bakgrunden syns B som hade en så vacker klänning från Saudiarabien. Annars var nog den lilla svarta mest förekommande hos damerna denna kväll, alltid elegant. Vi var förresten så jämnt som 12 kvinnor och 9 män så dansen blev utmärkt, tog bara slut alltför fort.

Men åter till ordningen. Som förrätt bjöds en halv parmesan- och örtgratinerad hummer.

Jag hade gärna ätit en hel:). Varmrätten som var Oxfilé Tournedo för de andra fotograferade jag inte då jag själv åt hemlagad fisk. Tillbehören såsom västerbottensostgratinerad potatisbakelse och sparrisknyten var jättegott. Jag bara petade bort baconet runt de gröna pinnarna och gav åt min bordsgranne som inte misstyckte.

Till efterrätt serverades Choklad- och Caramellmoussecylinder med kaffe och liten likör, här är det Amaretto som jag tycker luktar så gott.

Det är bittermandel i den och precis samma doft som barndomens Björnklister i den vita burken med grönt lock och liten plastspatel i. Minns ni den?

Allsång som böljade hit och dit, kanon fast det inte var tänkt så men trevligt hade vi ändå:). En tuff frågetävling med faktafrågor inom underhållning och sport under det gångna året sysselsatte oss och fast vi inte fick något pris så var det visst vårt lag, nr 2 som vann, enligt R, min bordsgranne.

Dansen kom igång och jag fick prova på både gammal och ny bugg fast jag egentligen inte kan någondera även om jag faktiskt gick en buggkurs 1987 med några av mina kursare på P-linjen. Så roligt att svänga sina silverglittrande ben till Creedence, Lasse Stefanz m.fl. Älskar att dansa men ...ja, jag ska inte tjata om volymen på dans igen.  Här var det i alla fall lagom ljudvolym så öronpropparna förblev oanvända denna kväll.

Efter skålande in det nya året med Jan Malmsjö på TV och fyrverkerier utanför samlades vi i soffgruppen med småprat, diskussioner och skratt medan en del av oss påbörjade städningen av lokalen. Så här såg inte soffbordet ut då:).

Kvart i två 2011 års första natt kom jag hem till min kära lya på bara ca 500 meter från festlokalen efter en mycket lyckad kväll. Katterna välkomnade mig. I hallen ser ni de lysande ögonen på en av dem.

Lätt snöfall men bara -7°, en mycket behaglig temperatur för en stilla nattpromenad. Må vårt nya år bli lika bra som fjolårets sista dag eller kanske ännu bättre:).
#1 - Inger Sandberg

Vilken otroligt läcker färg på klänningen!

Där syns du verkligen.

Ha en god fortsättning på det här året Inger