Barbro S

Blomsterprakt
En liten hälsning från jättetrötta mig. Kanske har jag fått för mycket frisk luft av alla sjö- och havsvindar vinande runt mig eller kanske det är alla ljuvliga simturer i lilla sjön som sugit musten ur mig. Troligare är nog att jag helt enkelt har lite för mycket att göra utan någon att dela arbetet med. Lite gränslöst blir det allt för på stugan finns hur mycket som helst att ta itu med och även här på Ersboda behövs mina händer. Min hjärna är så alert när den hittar på jobb åt mig och resten av mig vill ju gärna göra en insats, men vila behövs. Jag önskar ibland att jag hade en slöare hjärna men det kanske man inte ska önska sig. Den är ju rolig att ha med sig också.

Nåväl, några bilder på fina blommor kan jag ge er idag innan jag parkerar min trötta lekamen framför tv:n i hopp om att där ska bjudas på någon bra film. Detta är en av min grannes vackra vallmoknoppar. Se så fullt av kronblad som trängs därinne och nu vill ut i friheten.

Utslagen är den vackert laxrosa med svarta inslag, en riktig snygging:).

Jag har fått frön från fjolårets kapsel och de är nu ca 2 cm höga.

Fina är också irisarna i min blomsterbrunn som omringar syrenen som jag stammat upp själv. Kanske den också blommar nästa år så det då blir ännu mer praktfullt färgstarkt.

Två irisar planterade min bror på stugan för några år sen, de kom från hans trädgård någon mil söder om Örnsköldsvik. Hur mycket jag än sköter om dem där blir de mindre än hälften så stora som här på Ersboda där jordmånen tydligen är helt rätt. Här trivs de och förmerar sig.

Det har varit badväder i veckan och sjön har fyllts av glada badande människor. Den finaste badblomman är A på sin upponedvända plastsköldpadda.
 
Tillsammans med sin mor K besökte hon mig i torsdags. Samtidigt kom familjen E, min brorsdotter med förkyld make och badglada barn, så jag hade livat mest hela dagen.

Jag fann en film på TV8 ikväll, "Ett rop på frihet" som handlar om apartheid i Sydafrika. Nu är första pausen då jag försöker hinna färdigt mitt skrivande. Hann inte, behövdes två pauser:).

Ha en fortsatt trevlig helg, kära läsare!