Barbro S

Fototriss - Färgstark

Veckans fototema är färgstark och det är nog inte så svårt, tänkte jag. Utomhus ligger nu färgskalan på gråvit, gråbrun, brunsvart och enstaka grönt (t.ex. barr på tall och gran) vilket inte hör till kategorin färgstark direkt.

Lördagens  New Friends-aktivitet var boule på Umestan, som regementsområdet döpts om till när I20 lades ned och där flyttade in skolor, företag och annat,  som boulehallen där vi skulle träffas. Den var gråmurrig och blekvit med stampat jordgolv att spela på, inte så färgstarkt, men tyget på stolsitsarna duger väl?
Riktigt fina, tycker jag.

Nu släcker jag alla lampor för kl är 20.30 på lördag kväll och det är Earth Hour. Jag borde väl stänga datorn också men ska först avsluta min triss medan jag har inspiration.

Efter spännande boulespel i två timmar var vi lagom hungriga och sökte oss till en restaurang i närheten. Det blev Ristorante Taormina på Haga, Umeås äldsta pizzeria, som funnits sen 1978. Först var Kamenski på Sävargården men den finns inte kvar idag.

Nåväl, färgsstarkast var pizzorna. T.ex. denna Pizza Verde som jag åt.
Den var jättegod med bl.a. grillad aubergine och grillad zuccini.

B:s hörde också till de mer färgstarka, tror den hette Roja Special.

Efter den middagen var det skönt med en lång promenad hem till mina katter på Ersboda.

Detta blir min färgstarka triss. Andras bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.

#1 - LissenTo

Det låter som du haft en rolig kväll, härligt.



Må så gott // Lissen

#2 - veronica

Färgglatt:) Mittenpizzan såg spännande ut. Nu blev jag nästan hungrig...

#3 - Jan Helleberg

Mums, smaskig triss. :)

#4 - Anneli - A'la Foto

Det har jag faktiskt itne tänkt på men pizza är färgstarkt....i alla fall en del! ;O))

Och nu blev jag sugen på pizza...



Ha en skön söndag!

#5 - Annelie-Singapore

Oj oj nu blev jag hungrig!

Läcker triss!

#6 - Barnens Hjältar

Åh härliga bilder, det får nog bli pizza idag :P

#7 - Beppan

Oj vad jag blev sugen på boulespel - och frukost!!!

Inspirerande bilder!!

#8 - cat

En bra kväll förstår jag att du har haft. Vilken tur att den också erbjöd tillfällen att fota för trissen. Trots att jag inte är så förtjust i pizza, så blev jag faktiskt lite sugen nu :)

#9 - Anni

Vilken härligt oväntad triss med pizzor! Det gjorde du bra!

#10 - Misswhatsit

Idérik och bra triss.:)

Ha en fin söndag!

#11 - LEna Norgren

Nu blev jag sugen på att baka lite pizza!!!!Härliga bilder!

#12 - Mia

Najs!! Stolsdynan blir min favorit!!

#13 - Anette

Herlig triss, og pizzaen så lekker ut :)

#14 - Jah Hollis

Det var en både färsgstark och matig triss det.

#15 - Jah Hollis

Färgstark, heter det väl.