Barbro S

Fototriss - Öppen
För några veckor sen var temat Stängd och då fotograferade jag mina släktingars munnar. Idag, när temat är Öppen, har jag tyvärr inga andra modeller att tillgå än mina kära katter och de öppnar verkligen inte munnen på befallning. Så jag är rädd att min triss blir ganska enahanda och trist med bara en öppen balkonginglasning som mina katter använder som entré.

Här har Desirée redan passerat öppningen och vilar på kattmöbeln på balkongen medan Tusse är på väg mot den öppna ingången.

Kattrappan som är byggd utanpå balkongen, en öppen lösning:) fungerar mycket bra. När de sen kommer in på balkongen finns där sen en kattlucka som de kan öppna för att ta sig in i lägenheten.

Här konstaterar Tusse att det är öppet. Det har faktiskt hänt, men vääldigt sällsynt, att jag glömt öppna rutan och då blir de inte så glada. Antingen väntar de och hoppas eller så får de backa ned.

När Tusse kommer in genom den öppna rutan möts han av en misstänksam syster då han inte varit så snäll med henne på senare tid. Ibland välkomnar hon honom med en kattpuss, dvs de nosar och slickar varandra en stund. Riktigt fint! Men andra stunder leder slickandet till bråk. Inte helt lätt förstå deras beteende. Vad som händer när de möts är alltså en öppen fråga:).

Fler, säkert mer kreativa, bidrag på temat hittar ni hos Fototriss. Men jag hoppas att ni i alla fall tycker om kattbilder:).
#1 - Hans af Ekenstam

Kul lösning för katterna och på temat öppen.

#2 - Barnens Hjältar

Jättefin triss, inget är som syskonkärlek eller vad säger man :P

#3 - Gunvor

Eftersom jag är en stor kattälskare så gillar jag dina bilder alldeles otroligt bra. Kul lösning med trappan.Fin triss!

#4 - Kerstin

Så skönt för katterna att ha en egen ingång.

#5 - Erica Pettersson | HOBBYFOTOGRAF

Svar: Tack för kommentaren i min blogg! Vad roligt att du gillade bilderna :D

Åh, vad roligt att bo så pass nära Cyberphoto. I kartongen därifrån var det en ny kameraväska som jag beställde i januari :)



Jag tycker din triss också var väldigt bra! Jag tycker inte det gör något att det blev på samma sak, eftersom det då blir som en liten bildserie :D

#6 - LEna Norgren

Vilken himla fiffig lösning på kattingången, helt klart öppen!!!!

#7 - Gammelsmurfen

Vadå "bara mina katter". Tycker att dina katter på ett bra sätt visar veckans tema!!

#8 - skogstrollet

Fin illustrering av temat och fina bilder på dina katter.

Så otroligt bra lösning på att hålla kattgången öppen.

#9 - skogstrollet

Fin illustrering av temat och fina bilder på dina katter.

Så otroligt bra lösning på att hålla kattgången öppen.

#10 - Jah Hollis

De verkar vara som syskon är mest, ömsom vin ömsom vatten i umgänget. Fin triss.

#11 - mammakero

Vilken snygg lösning med att katternas trappa som smälte så bra ihop med balkongen!

Snygg triss!

#12 - Mia

Ljuvliga foton!!!!! (med vårkänsla)

#13 - Marie-Louise

Vilken fin tolkning av trissens tema :)

#14 - Sofia

Hej och tack så mycket! Jag säljer redan, eller, jag har ju nyss börjat provmåla bara och i helgen såldes mina första målade glas. Det är så roligt att olika människor tycker om det man gör, speciellt då jag tycker att det är roligt att skapa verken också. Jag måste få fråga, hade du tänkt att ha dom som glas, eller som ljuslyktor? Det går ju bägge två, bara fantasin som sätter gränser och färgen den är bränd och ska hålla för diskmaskin. Jag kan självklart göra fler så att du får köpa dom, bara du säger hur många du vill ha.



Fyndigt med katterna, det är fina djur. Synd att min fästman är allergisk, bara. Fin triss :)

#15 - Anna-Lena

Så fint du har ordnat det för din små vänner!