Barbro S

Fototriss - Många
Temat Många är kanske inte så svårt att få till. Min första tanke var denna bild på vårblomman Scilla som jag tog i min brorssons trädgård för mindre än en vecka sen. Många blommor är det!

I onsdags var vi ute på egen fågelskådning, dvs utan ornitolog att fråga men som tur var passerade en kunnig person som kunde visa oss på härligt röda myrspovar. Några sådana finns inte på bilden utan istället många stenar vid lågvatten på Lillskärsudden söder om Umeå.

Men den roligaste bilden att visa är en löpartävling på 10 km som utgick från parken utanför vårt hotell i Barcelona. Det bara vällde in grönvästade löpare och denna bild tog jag när de närmade sig mål, många var de:).

Från början var det bara enstaka löpare som sprang förbi, de på bilden tillhörde inte täten. Det var så härligt att se hur löparna sakta fyllde hela gatan genom att fler och fler kom runt hörnet tills Via Laietana lyste ljusgrön så långt ögat kunde se. Klockan närmade sig 10 och temperaturen låg kring +30°.

Fler bidrag på temat Många hittar ni hos Fototriss.
#1 - Axart

Jättefina bilder:), mittenbilden blir favoriten.



Gonatt!



AX

#2 - Per-Anders

Fina bilder alla tre. Snygg tolkning av temat.

#3 - Pialotta

Trean med löparna gillar jag.. så fint du tog foto på de grönklädda damerna:)

#4 - Maria G

Härlig och fin triss där mittbilden blir min favorit!

Ha en bra dag!

#5 - Beppan

Fin triss! Härliga bilder av mångfald alla tre!

#6 - Gammelsmurfen

Bra tolkning!

#7 - Karoleen

Jättekul att få ta del av din triss, mycket fina bilder. Gillar verkligen den första med scillan - de är så vackra!

#8 - cat

Jag föll pladask för mittenbilden. Den förmedlar en härlig känsla av lugn och ro :)

#9 - Barnens Hjältar

Vad häftigt att de alla hade gula västar. Fin triss!

#10 - Birgitta

En härlig och variationsrik tolkning av många :)

#11 - Jah Hollis

Fina trissbilder.

Jag antar att det är samma slags blommor som jag har på min bild här.

http://jahhollis.blogspot.com/2011/04/det-har-varit-en-fantastisk-vardag-i.html