Barbro S

Skärrad!
Jag har nyss utsatts för en minichock och då vill man ju prata av sig på det där känslomässiga sättet och så har jag ingen att vända mig till just nu. Är lite för tidigt att ringa någon av vännerna och det tar ju alltid tid att förklara och så har de kanske något ännu viktigare att berätta före min grej. Jag hade verkligen hoppats på att få möta en granne och dela min skärrade känsla.

Vad har nu hänt? Mina katter har varit ute mycket inatt för jag lyckades inte få in dem normal tid, men då har de å andra sidan gjort nytta. Nu anar ni:)! När jag gick ut mot brevlådan såg jag något som fick mig att rycka till och ropa -"Iiiiih" på inandning som de gör i Kicksreklamen på TV. Där låg en jättesork, i alla fall den största jag sett på detta område. Bara att tänka sig att den bott så nära mig, huuh. Eftersom den låg på framsidan är den nog också fångad där och inte buren från skogsområdet på baksidan.

Praktisk som jag är rusar jag genast upp efter gummihandske, plastkasse och sen lyfter jag den i svansen, stor och tjock rackare men inte så lång svans och då är det ju en sork, inte en råtta. Sen iväg till soprummet och vill, vill, vill berätta för någon, få visa upp den och förfasas tillsammans med någon. Inte en människa i sikte. Jo, en riktigt gammal dam med rullator men henne vill jag ju inte skrämma upp så det får bli att prata med sig själv en stund och sen komma hit, ut på bloggen:)).

Antingen är det lilla blyga Desirée som fångat den men mest troligt är det väl store jägaren Tusse som här vänder ryggen till med svängande svans.

Eller så har de samarbetat. Desirée kan vara nog så tuff när det gäller men den där sorken var väldigt stor och hon är så nätt. Ja, vad vet  jag. Jag har sett hela vintern att de spanat på något genom altanbrädspringorna och det är kanske där den bott. Isch, att det känns så ruggigt att bara se den, vad löjlig man är:).

Något annat otrevligt som jag vill bli av med och också kommer att bli snart är den här..

..fula snöhögen.

Men nu vill jag avsluta med något vackert och det får bli min hibiscusblomma som slog ut igår.

När den vissnar och det gör den fort ska jag klippa ner kvisten så växten får bli mindre tanig och finare buskig. En fantastisk blomma som jag fick av en vän för många många år sen och den ger mig sina vackra blommor att glädjas över mest hela året om.
#1 - Irja

Kul med driftiga katter. Men jag förstår att du inte jublar över presenten de har överlämnat till dig. Se positivt på det hela. De försöker bidra till mathållningen och leva ekologiskt.