Barbro S

Fototriss - Inramad
Efter en riktig myskväll med god middag, klurigt korsord och "Så mycket bättre" på TV med min vän och sen favoritserien Downton Abbey alldeles själv är det nu dags att ta itu med morgondagens fotoutmaning. Fototriss ger oss temat "Inramad" och denna vecka är det tävling igen. Vinnaren(na) får välja priser från Coolstuff /Årets julklapp.

Min dag har varit ganska fullbokad med mer eller mindre tråkiga uppgifter. Kameran var med, bl.a. till OKQ8 när jag skulle tvätta bilen och jag fotograferade först diverse inramade skyltar medan jag väntade på min tur. Sen lite inifrån tvätten vilket kanske inte är någon höjdare men det blev ändå därifrån jag valde mina bilder till det inramade temat.

Här är jag i bilen inramad av storborstarna som närmar sig.

Även fönstren i porten är inramade som synes.

Här en inramad backspegel som också visar den bakre dörrens inramade fönster.

Lite tråkigt är det allt att sitta i bilen som först täcks av skummande strålar, sen vaggas av stora borstar som gör bilen ren och till sist den stora torken som susande långsamt driver bort all fukt från fönster och lack. Så jag bjuder till sist på en smått psykedelisk bild av bilens front inramad av diverse metallister.

Skönt att få köra ut min blänkande Skoda Felicia nu redo för snö och kyla. Jag brukar nämligen inte tvätta bilen på vintern utan nästa gång blir det först i april när snön töat bort. De har förresten lovat oss årets första snöfall i morgon och det ser jag fram emot. Hoppas det blir snö och inte slask. För riktigt vinter vill vi ha i år också nu när den varit så snäll och låtit oss ha en fin höst ända in i november:).

Fler bidrag på temat Inramad finner ni hos Fototriss.
#1 - Tina´s PicStory

cool pics!

#2 - Marie-Louise

hihihi vilken härlig tolkning :)

#3 - Pysselfarmor

Fyndigt var detta och helt oväntade bilder....snygga med sina vattenstänk!

#4 - Barnens Hjältar

Det där blev kanon ju :-)

#5 - Powered By Porridge

Välkomponerade bilder, gillar att det finns så mycket att titta på i dem!

#6 - A

Fina inramade bilder. Perfekt till temat! :)

Ha en fin söndag!

#7 - Misswhatsit

En fyndig triss! Gillas. :)

Ha en fin fortsättning på helgen!

#8 - Anneli - A'la Foto

Den första bilden är så läcker! Jag gillar att vara i biltvättar! är det dock alldeles för sällan! ;O)



Ha en skön söndag!

#9 - annelie esseus

Kreativt!

#10 - cat

Jag fotade också för trissen inne i en biltvätt en gång i tiden . Du har lyckats bra och varit härligt kreativ tycker jag :)

#11 - Lena B

Ja det var ju en fyndig vinkel på temat. Kameran är med överallt

#12 - Lena Lindgren Hertz

Det blev en helt suverän triss på ett klurigt tema.

#13 - Paul Crnic

Fina bilder.

#14 - Cici

Det gäller att ta alla chanser och det blev ju en spännande triss.

#15 - Oliver

Kul lösning på veckans temauppgift. Hjälp, jag har inte hunnit tvätta bilen!

#16 - Lena

Fin tolkning..... // Lena

#17 - Leena

Så härliga bilder det blev i biltvätten! En riktigt fin triss från vardagen.

#18 - Anitas Blogg - Malta

Vilken kul idé. Att skapa sitt inlägg till veckans fototriss under den trista väntan i bilen. Och bra blev det !

#19 - LEna Norgren

Klurigtoch helt inramat tur du var på insidan!!!Sista bilden blev ju jätteläcker!

#20 - Kerstins foto

Vet du, jag har också fotat i biltvätten på OK/Q8. ;) Det blev en bra triss, gillar speciellt första bilden.

Ha en fin vecka.

#21 - Kerstins foto

Glömde svara på din fråga. Jo, när jag tog mina bilder i Vänortsparken i fredags kväll så använde jag stativ. Utan stativ skulle det bli suddiga och brusiga bilder.

Ha det gott.

#22 - Tant Otto

Vilken annorlunda lösning på inramat...kul!

#23 - Annie

Är helt galen i Downton Abbey jag med... och den där första bilden var riktigt cool!

#24 - Caroline

Fyndig triss, annorlunda tänkande!



#25 - Jah Hollis

Ja, på en sådan ”resa” blir man verkligen inramad.

#26 - Gilla

Fyndigt med de här bilderna.



Gilla

#27 - Sladdertackan

Innovativt! Bra och annorlunda bilder.

#28 - Benita (Livsturisten)

Snygga triss-bilder!

Du har lyckats mycket bra på veckans tema. :)