Barbro S

Fototriss - I köket
I veckans fototriss ska vi befinna oss i köket och för mig som ingen kamera har blir det till att leta i arkivet. Jag fann tre bilder varav två ansluter till ordspråket "När katten är borta dansar råttorna på bordet" men i en annan variant, nämligen "När matte är borta tar katterna över bordet".

Som här där Desirée passar på att dricka ur mitt glas.

Lite stillsammare är Tusse då han läser min tidning, upp och ned:).

Visst ser han oskyldig ut?

Lite bättre pli på dem har jag egentligen :) och här får de sin kattmat där den ska vara, nämligen på golvet i köket.

Åh, jag längtar verkligen tills jag får tillbaka min kamera från reparatören, fast lite roligt är det också att leta i sitt stora arkiv.

Fler bidrag på temat "I köket" hittar ni hos Fototriss.
#1 - Maria Lundmark Hällsten

Precis som våra katter, dom vet så väl vart dom får vara och inte...men vad gör det, när man inte är där så gör dom exakt som dom vill. Fina bilder och katter.

#2 - Axart

haha, tänk va roliga de är , katterna. Klart vattnet i ditt glas är det absolut godaste vattnet:)



Fin triss/ha en fin dag/AX

#3 - Pialotta

Ha, ha så coola kissemissar du har.. första bilden är suverän så kul :)

#4 - Erik "Semlan"

Jättefina köks- och kattfoton. :-)

Härliga att se. Bra val från ditt arkiv.

Gillar mittenfotot mycket, så brukade vår katt Dessen göra ofta.

Tack för din fina kommentar. Jag tror också att vi trivs i köket för att vi alla har barndomsminnen kopplade till köket.

För jag har valt att ta bilder i ett kök (och det är inte mitt eget). Lustigt att så många antar att det är mitt eget kök. ;-)

#5 - Beppan

Så goa arkivbilder!! Härliga kompisar - även om dom dansar på bordet ibland....

#6 - Gammelsmurfen

Det bästa man har sätter man på bordet...

#7 - Jah Hollis

Det var lite originella köksbildsvarianter det. :-)

#8 - Paul Crnic

Härligt.

#9 - Annie

Bild nummer två var bara för söt! "Matte/husse, VET du vad som står i tidningen idag..."

#10 - Åke Blomqvist

Härlig vart mitten bilden sa Bull:)

#11 - elaina

Din gråvita katt påminner mycket om våran "Sigge" som vi fick som bröllopsgåva 080808...

=o)