Barbro S

Fototriss - Monokrom
Oj, det var svårt, speciellt när jag inte har någon kamera då den är inlämnad på reparation. Monokrom betyder en färg och jag har fått bläddra en hel del i arkivet och beskära bort oönskade färger innan jag fick ihop dessa tre bilder.

En regnig dag vid Nordinggrå på Höga Kusten bjöd på denna utsikt i blåtoner.

En gul kantarell på ett köksbord i björk ger bara toner av den gula färgen.

Till sist ett motiv som ni kanske inte direkt känner igen med olika nyanser av vitt, kraftigt förstorat för att bli monokromt.

Jag ska avslöja vad det är i första kommentaren så ni inte behöver undra så länge:).

Fler bidrag på temat monokrom hittar ni hos Fototriss.
#1 - Barbro S

Det är fredskallans blomma med frökapsel. Inte helt lätt, eller hur:)?

#2 - Eva

Fin triss! :-)

#3 - Nett

Tjusigt trissat, den första bilden är så stämningsfull :)

#4 - Barnens Hjältar

Jättefin tris med härliga nyanser :-)

#5 - Tinefis

Älskar den där andra bilden på kantarellen, och blir sugen på smörstekta kantareller. =o)

#6 - cat

Vilken härlig tolkning och fina bilder :)

#7 - ormbunke

Snyggt! Det blev ju mer jobb för dig att lösa temat men bra blev det. Ha de gott. Anita

#8 - Tant Marit

Sista bilden såg jag faktiskt på en gång vad det var, men enbart för att jag har ett helt gäng här hemma, hehe.

favoritbilden MÅSTE bli andra bilden! Underbart gott och en ljuvlig färg, varm och mysig.

#9 - Jah Hollis

Ser man på. Någon annan som inte håller sig enbart till det svart-vita/sepiatonade. Fin triss.

#10 - Oliver

Fenomenal lösning på temat på ett naturligt sätt.

#11 - Anitas Blogg - Malta

Jättefint med alla färger då temat mest lutat åt svart/vitt och sepia. Kantarellen lyser verkligen upp. Den sista bilden kunde jag inte alls klura ut vad det var. Kul idé. Tack för kommentaren hos mig.

#12 - Yvonne

Gillar utsikten i blåtoner. Mycket vackert. Den sista såg jag direkt vad det var :) har fotat blomman på liknande sätt själv. Fin triss.

#13 - Jan Helleberg

Trevligt med lite färg, Höga kusten är väl något man bara måste besöka någon gång, fina bilder. :)

#14 - Åke Blomqvist

Fint triisat med dessa nyanser :)

#15 - SigridfraEnget

Väldigt vackert fotat