Barbro S

Fototriss - Rosa
Denna vecka har Fototriss temat Rosa för att uppmärksamma Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Helena vill uppmana oss alla att bidra, klicka http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/insamlingar/?collection=5718 så ser du hur.

Först tänker jag på rosa barnkläder som är mest för tjejer, tyvärr, för jag gillar blandade färger åt båda könen och inte den uppdelning i rosa och blått som det är nu. Några rosaklädda barn kom inte i min väg under lördagen då jag letade motiv så det fick bli foton från blomvärlden både inne och ute.

Rosa är kärleksörten som nu blommar så vackert på min grannes tomt.

Även jag har en planta men det är en liten kärleksört som hukar i mitt stenparti där andra tuffare växter har tagit stor plats. Här får den dock stå i centrum såsom varande rosa.

Ser ni de höstfärgade tallbarren till höger. Dem borde jag förstås ha rensat bort innan jag tog fotot men jag såg dem inte förrän jag beskar bilden:).

Inomhus står denna lilla rosa Saintpaulia som har bott på stugan hela sommaren men nu fått flytta hem igen.

Visst ser blomman nästan ut som om den vill ge en liten puss eller är jag alldeles fel ute:)?

Detta får bli mitt blommiga bidrag till den Rosa Fototrissen. Fler bidrag hittar ni här.
#1 - Anna ..smyger in

Jo men du en liten pussmun ser jag med..naturligt och underbart..

#2 - Linnea

Jättefin rosa triss - tur att du inte rensade bort barren! Jo, S:t Paulan ser ut som om det ville pussas eller kyssas!

Tack för att du tittade in hos mig/Linnea

#3 - Cecilia Artista

Vackra rosa blommor! Och visst är det en pussmun där hos Sant Paulan!

#4 - Lena o Tommy

Väldigt vackra rosa blommor!

#5 - Gärdsmygen

I trädgården finns många rosa nyanser att hitta. Kärleksörten är en pålitlig och vacker växt!

#6 - LEna Norgren

Kärleksörten är ju bara så vacker!!!Och visst får man sej en puss av den sista, härligt!!!!

#7 - Lena Börjesson

Ja det var en riktig rosa pussmun :)

#8 - Jah Hollis

Det var vackra rosa nyanser i dina bilder. Fin triss.

#9 - Barnens Hjältar

Snyggt trissat!

#10 - Åke Blomqvist

Temat löst :)