Barbro S

Födelsedag igen
Jajamän, två födelsedagar på en vecka i min familj. Idag fyller nämligen mina två katter, Tusse och Desirée, 6 år och det är de lyckligt omedvetna om. Jag tänkte inte fira dem alls utan drog iväg till skogen trots strilande regn på bilfönstret och sen en rejäl skur när vi påbörjade vår vandring in i skogen bortanför Röbäck. Sen blev det bättre, bara enstaka droppar vätte våra regnhuvor när vi nästan tagit dagens sex kontroller och fikat två gånger på olika små bergsknallar.

Vi fick se en sparvuggla, min 100:e art i år. En sådan uggla har jag aldrig sett förut och den var så söt. Först tittade den nyfiket tillbaka på oss där den satt i tallegren men vår nyfikenhet var större så den blev lite blyg och gömde sig bakom stammen en stund. När vi hittade igen den flög den till tallen bredvid och satte sig med ryggen mot oss men var modigt kvar där tills vi gick vidare. Sparvugglan är den minsta ugglearten och en av de få som är aktiv på dagen. Vilken tur för oss!

När jag kom hem efter en lyckad orienteringstur kände jag att jag måste ge katterna lite extra när det nu ändå är deras födelsedag så de fick både räkor och räkrom. Och nu sover de båda sött i fåtöljen bredvid mig som sitter i soffan (ja, inte just nu förstås)

Mina älskade sexåringar, sötast i hela världen tycker jag:).

En lugn kväll med Doobidoo, som synes.

En hemmahosbild från mig. Tavlorna på väggen rakt fram målades den ena 1996 och den andra 2003. Numera målar jag inte alls, tyvärr. Det var faktiskt roligt att måla, men....
Orgeln till höger är ett arvegods från min mor och när jag var liten kunde jag spela några få låtar med ena handen. Nu kan jag nog bara "Gubben Noa", knappt det, också tyvärr.

Jag har köpt nybörjarböcker men det blir liksom inte att jag sätter mig ned för att lära mig spela på den gamla tramporgeln som har två tysta tangenter. Kanske denna vinter:).

Nu börjar en film som jag ska se om jag gillar. Ha en trevlig helg, alla ni som läser detta!
#1 - Marie

Trevlig helg på dig oxå. Sitter ute i stugan och surfar lite slött. Det ser ut att bli en regnig dag, grått och trist. Jag som hade tänkt klippa gräset. Men det hinner jag nog göra en annan dag, snön ska väl inte komma än. Eldar lite i köksspisen och myser istället. Ha det bra! Kram