Barbro S

Fototriss - Skyltar
Denna veckas fotoutmaning blir att leta skyltar i vår omgivning. Jag tog det lugnt och väntade tills idag söndag då lördagen var fylld med blåbärsplockning och surströmmingsfest, många trevligheter alltså:). Även idag var jag bjuden på kalas, fika hos L, en av kvinnorna i vårt matlagsgäng som nu ska bli fikalagsgäng kommande år.

På min cykeltur nerför Östra Kyrkogatan fann jag den första lite annorlunda skylten.

Där har nyligen öppnats ett café för hundar och förstås deras mattar och hussar. Stylade kan de också bli, hundarna alltså:).

Jag fortsatte mot B som bor i närheten där gårdagens fest hölls i hennes urmysiga garage. På en hylla i det garaget fann jag denna gulliga skylt.

Varning för katten! Egentligen måste det ju betyda "Se upp för lekande katt". Har ni sett en sådan skylt någonstans? Den var i alla fall ny för mig.

Hos inredningsintresserade B fann jag också den tredje bilden till min skylttriss, en välkomskanin:).

Ett kul tema så nu ska jag titta in hos andra trissare för att se deras bidrag som finns hos Fototriss.
#1 - judotter

Läckra skyltar.

Välkomstskylten med kaninen ser gammal ut.

Kattskylten skulle jag inte ha ngt emot att äga - min kisse hade definitivt gillat den. Jag har aldrig sett den förut!

#2 - 4U2

Verkligen fina och annorlunda skyltar!

#3 - Lena o Tommy

Vilka mysiga skyltar.

#4 - Pialotta

Skallet, vilken trevlig idé ,, fin skylt oxså :)

#5 - Jah Hollis

Det var ett gäng originella skyltar du hittat. Hoppas att de som har den översta lyckas med sin affärsidé.

#6 - Gammelsmurfen

Nej kattskylten var ny för mig

#7 - LEna Norgren

Du har verkligen hittat härliga skyltar och Skallet läste jag om i tidningen härom veckan, en klart annorlunda ide men snygg skylt.

#8 - vildhunden

Bra triss med en kul skylt som varnar för lekande katt. :)

#9 - Barnens Hjältar

Vilka fantastiskt fina skyltar! Bra trissat!

#10 - Linnea

Oj så roliga skyltar! Blev lika förtjust i alla tre. Kan tänka mig att många trånar efter kattskylten, min jycke skulle gilla kafet men inte att snygga till sig hellre då jag kaninen.

Ha det gott/Linnéa

#11 - Per-Anders

Kattskylten har jag aldrig sett förut. Men den var söt.

#12 - Anonym

Trevliga skyltar!

#13 - Axart

haha, coolt, nej aldrig sett en sådan katt-skylt:), på den första läste jag fel, "skållat", och tänkte att det verkar vara jobbigt att gå till den frisören...



AX

#14 - Jan Helleberg

Fin triss, kattskylten var en ny bekantskap. Fint fotat. :)

#15 - Ma

Fin triss. Kattskylten var ny för mig också. Den skulle passa vid Mitt Sommartillhåll också, för där är det gott om katter. (Inte mig emot som gillar katter)...

#16 - Barnens Hjältar

Tack så mycket för lyckönskningarna :-) Må väl!