Barbro S

Fototriss - Text i Bild
Efter en veckas uppehåll återkommer nu Fototriss med temat "Text i Bild". Lördagen började med sol vilket lockade till naturvistelse vid både sjö och hav, men kall snålblåst och tilltagande molnighet och fallande regndroppar gjorde att jag och min vän återvände till stan. Vi tog en kort promenad in till stadens centrum från hans lägenhet "Öst på stan" och på den vägen fann jag mina tre motiv till dagens triss.

Jag tror aldrig jag har sett denna sten förut fast parken hetat så i massor av år.

Antagligen har den funnits där hela tiden men just  idag när jag letade lämpliga motiv till trissen uppmärksammades jag på den.

Problem med nedskräpning kanske varje stad har. Jag vet inte om jag tror att denna text kommer att få slarviga att slänga skräpet i tunnan istället för utanför men det kan vara värt ett försök:).

Vackra gamla trähus finns det gott om i Umeå även om också många har rivits, speciellt på 60- och 70-talet. En av de bevaransvärda passerade vi idag.

Just i detta hus ska författaren Lars Widding ha bott.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Britten

Fin triss! Ja visst är det märkligt att vi kan ha passerat en sak flera gånger utan att ha sett te.x. någon text tidigare? Ha en bra söndag!

#2 - Steffe

Mycket trevlig triss - snyggt fotat!

#3 - Hanna

Visst är det häftigt när man upptäcker saker man inte sett förut i sin stad! Fina bilder.

#4 - Mormor

Godt med tekst i trissen. Flott.

Her ligger min triss

http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

#5 - Hedwig

Vad kul att du fått upp ögonen för stadens hus - fortsätt med det. Du kommer att bli förvånad över vad du ser.

#6 - Axart

Fint trissat runti umeå.

Ha en fin kväll/AX

#7 - Anita A

En liten runda i omgivningarna ger ofta lösningar på veckans triss. Fina textbilder!

#8 - Tant Otto

Bra tolkning...mycket text i bild hos dig.

Det finns mycket i ens närhet som man inte ser förrens man stannar upp ett tag och tar sig lite tid.

Då ser man detaljerna i det stora hela.

Synd att man river gammla hus...i vår lilla stad är hnästan hela stadskärnan ombyggd.

Ha en bra dag

#9 - Annie

Haha vardagshumor! Älskar papperskorgen.

#10 - jessica

Det är så kul att surfa runt bland alla trissare och se hur olika tolkningar det finns=)). Fin triss!!

#11 - Gunilla

bra triss!