Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag
Förra veckan återkom Fototriss men då hann jag inte vara med så nu vill jag verkligen delta när ämnet är det återkommande "Så här ser det ut där jag är idag". Eftersom det idag är måndag så kommer bilderna från igår då jag och två väninnor hade vår årliga kräftfest men inte på samma ställe som vi brukar, i min stuga. Istället invigde vi K:s nya fina uterum i deras villa på Grubbe.
En vacker augustikväll med nedåtgående sol förgyllde upplevelsen och först flera timmar senare behövde vi extra värme.
 
Här är värdinnan med en olivbåt. Oliverna kommer direkt från Italien och det var väninnan H som hade med sig dem.
Själv hade jag med mig torkade trattkantareller som gåva, alltid lika uppskattat hos K.
 
Huvudpersonen eller vad vi nu ska kalla den kommer här:).
En färsk turkisk kräfta modell jumbo från Lobster. Absolut jättegod. Tidigare i år har jag smakat en svensk färsk som inte imponerade tyvärr, kinesiska frysta jumbokräftor som smakade helt okej och stora turkiska färska från Ullmo, lika goda som den ovan.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Charlotta

Du hade en mycket bättre söndag än vad jag hade. :))

#2 - susanne lindén

Härliga trissbilder! Det ser mysigt och inbjudande ut i uterummet. Favoriten blir bild ett.

Ha det gott!