Barbro S

Fototriss - Stenigt
Det ska bli roligt att äntligen få vara med i trissen från början även om jag inte orkade vara vaken till midnatt och publicera inlägget då som jag tänkt. Halv tolv lockade John Blund och det var bara att ge upp:). Veckans ämne "Stenigt" är inte svårt då jag nyligen besökt en stenig strand varifrån två av mina bilder kommer.
 
Vi är ute vid Lövöudden i Holmsund en vacker augustidag. Stenigt är det men också stora släta klippor att gå på emellanåt. Just dessa stenar har jag däremot inte klivit på.
Jag ville ju inte blöta ned fötterna med skor på:).
 
Nästa motiv är från samma fina strand.
Längst ut på lilla udden är det mest stenigt som synes.
 
Min tredje bild är tagen tidigare under försommaren vid Lillskärsudden några mil utanför Umeå. Vi var där för att skåda fågel men de höll sig alltför långt ut. Inte ens med tubkikaren kunde man se dem nära.
Så stenigt är det vid lågvatten. Man kan förresten glimta en tärna därute på en av stenarna:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni här.
#1 - Steffe och Ingrid

Mycket vackra stenblder!

#2 - Lotta

Vatten sten klippor blommor....det kan aldrig bli fel!
Vacker triss.

#3 - Britten Asplund

Ser fantastiskt rogivande och fint ut där. Du hade det säkert underbart den där dagen :)

#4 - Eva

Det är vackert när stenarna nöts av vatten :) Det mjuka, envisa, som sakta vinner över det hårda!

#5 - Axart

Fin stenig triss, vackert därute.

Ha en fin dag/AX

#6 - Mormor

Vakker og stenet triss.
Det funker så bra med vann og sten.
Ha en deilig søndag :-)

#7 - Ingrid

Det var väl synd att ni inte fick se några fåglar, men många stenar fanns det i alla fall.
Jag tycker bäst om ditt andra foto. Det blir så fina variationer med sten, vatten och vass.

Kram, Ingrid

#8 - Monica o Jacob

Vilka härliga strandbilder, skulle passa för en promenad för mej och vovvarna;-)
Ha en bra dag;-)

#9 - Anita A

Riktigt läckra stenbilder, mjukt slipade genom åren och vattnets nötning!

#10 - Ingegerd

Vilka fina strandbilder

#11 - Cecilia Artista

Vackra bilder med sten och vatten!

#12 - Lena och Tommy

Jättefina stenbilder vid vattnet!

#13 - Pysselfarmor

Mmmm väldans njutbart! Sten och vatten är aldrig fel.Jo jag ser tärnan....och Holmsund har jag varit i även om det var väldans länge sedan.

#14 - Ninnie

Härliga bilder!

#15 - Karoleen

Härliga sverige... så vackert! =)

#16 - Åke

Vid lågvatten framträder många stenar :) Trevligt tema :)