Barbro S

En vit jul
Alla som har önskat sig en vit jul är väl mer än nöjda idag. Vitare julafton får man leta efter. Arla morgon gav hopp om blå himmel och jag såg fram emot att få gå ut och fota det vackert vitinbäddade området, men när dagsljuset kommit (det lilla som nu är) var himlen nästan lika vit som marken.
 
Vår innergård julaftonen 2012.
Vitt, eller hur?
 
Fågelrikedomen är stor dessa dagar, tydligen har vi många åtråvärda bär för de små bevingade. Vad är väl mer juligt än en domherre? Här kommer en, fotograferad igår.
Strax nedanför min balkong satt den. Då var världen lite mer blå än vit som synes. Apropå blå så fastnade denna lilla blåmes på bild idag.
Med det vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!
 
Nu är allt förberett och jag ska bara ta på mig röda strumpor innan jag åker till Grubbe där jag firar jul med mina släktingar.
 
#1 - Margareta Johansson

Vilka fina bilder, så roligt med fåglarna som inte är så lätta att få med på bild. Gott Nytt År!