Barbro S

Fototriss - Detaljer
Nu är det ett riktigt jubileum, nämligen fototriss tvåhundrade omgång och det firas med tävling. Priserna kommer från Coolstuff där det finns mycket roligt att välja på. Temat är detaljer och genast fick jag den välkända slagdängan i huvudet: "Det är de små små detaljerna som gör det...".
 
Idag kommer vintern på riktigt och den är efterlängtad för tillvaron blir så mycket ljusare av den vita snön. Kall, lätt snö faller i mängd över oss och det är den detaljen jag fokuserar på i min triss.
 
Här har det nyss börjat snöa på min utomhusadventsdekoration. Klockan är halv tre på eftermiddagen och än finns lite av dagsljuset kvar.
Bara lite änglasnö på denna bild men på nästa har vi en riktig snöängel. Ja, en nästan helt dold en:). 
Den här bilden tog jag nu ikväll när jag kom hem från bion vid halv tio. Jag hoppas någon av fototrissdeltagarna har så bra kamera att de kan ta riktiga närbilder på snöflingorna i hela deras detaljrikedom, men det kan inte jag:).
 
Dörrkransen känns betydligt mer välkomnande med snö på, bara en sån detalj:).
Än så länge känns det bara roligt att skotta men vi får väl se i morgon när det snöat ytterligare ca 12 timmar som det ska göra enligt yr.no.
 
Fler bidrag på temat Detaljer hittar ni hos Jubileumsfototriss.
#1 - Lissen

Tror du fått lika mycket snö som mej. fint att dekorera ute.

Ha en fin adventssöndag. // Lissen

#2 - Eva Trillian

Så mycket snö! Riktigt juliga bilder ;)

#3 - Tantkalle

Ja, snö är verkligen en viktig detalj för adventstämningen! Fint trissat, ha en skön första advent!

#4 - irene andersson

Mycket vackert!

#5 - Marit Johansson

Ja den där pudersnön är verkligen vacker, julstämningen infinner sig direkt!

#6 - Mina burkar

Jaa, snö ska det vara för att ge riktig julkänsla!

#7 - skogsfrun på dal

Snö är så dekorativt, härlig triss med riktig vinterkänsla och passande i advent.

#8 - När Annie skriver

Åh, snö! :-D

#9 - matfarbron

Fina bilder, men du skulle ta in den stackars ängeln i stugvärmen :) Ha en bra dag

#10 - Lena och Tommy

Juligt och fint och så vackert med snön!

#11 - Thorgun

Fin triss, så är det från längtan efter snö till det riktiga. Och sedan täcker snön alla våra försök till pynt ;)

#12 - Longevity - en blogg om hälsa

Jättefin triss!!

#13 - Tomtan

Fin triss, jag vill åxåx ha snö.... :(

#14 - Pysselfarmor

Välkomnande detaljer hemma hos dig....och jag gillar att det nu är snö även här i Tumba. Det blir så vitt och ljust....inte sådant där grått slask som det brukar vara.
Ha en skön första advent!

#15 - Ma

Fin detaljrik triss. Det där med att skotta snö. Snö ska man ha lagom mängd. Blir det för mycket blir det bara trist...

#16 - Karoleen

Fina detaljer som gör julen så vacker. Mjukt och vackert, hoppas du får en trevlig kväll =)

#17 - juanna

Härligt juliga bilder!