Barbro S

Fototriss - Upprepningar
Veckans trissämne är upprepningar. Utomhus är det världens oväder så man riktigt gillar att vara inomhus. Tur då att jag har några aktuella bilder som svarar mot temat.

Vid ett besök på IKSU Spa tog jag denna bild av en del av huset. Här upprepar sig såväl istappar som fönster med markiser.

Nästa är bara en liten upprepning, en skata och så en skata till.

Ikväll har jag varit på tjejträff eller vad man nu ska kalla det i vår ålder när fyra kvinnor träffas, äter lite smått och gott och tittar på Melodifestivalen. Ranelid, suck! Klart att de röstade honom direkt till finalen, så typiskt!!

Nåväl, åter till ämnet. När jag kom hem upptäckte jag den vanligaste upprepningen i vinter. Det snöar, snöar och snöar. Så här såg det ut på min entré för en halvtimme sen.

Nu har jag skottat men om två-tre timmar ser det nog likadant ut igen, så jag gruvar lite för hur det ska bli att skotta i morgon bitti när minst 8 timmar gått. Snön är ganska tung också för det är bara kring 0°.

Först tog jag en bild med blixt men då blev hela luften prickig. Samma entré men från andra hållet. Tar med det fotot som bonus. Klicka på bilden om du vill se den i större format.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Anneli - A'la Foto

Härlig tolkning...gillar skatorna för det är underbara fåglar men istappar är så vackert! :O))



Ha en skön söndag!

#2 - Britten

Bra triss och fina bilder. Gillar istapparna :)

#3 - Eva

Jättefina bilder i en snygg triss :-) Fastnade extra länge vid sista :O HIMMEL vad mycket snö!

#4 - Beppan

En elegant lösning på temat! Gillas!!!

Snö en masse - visst är det en upprepning...

#5 - Axart

Fin triss, gillar sista bilden bäst. Och visst, det snöar och snöar.



Ha en fin söndag/AX

#6 - Ingalill

Jösses! Så mycket snö, men biden är så vacker, ser jättemysigt ut. Fast det är klart skottningen......

#7 - cat

Oj det huset skulle jag inte vilja promenera nära, tänk att få en sådan tapp i huvudet. Skator gillar jag så den bilden blir min favorit.

Hoppas att det går bra med skottandet idag.

#8 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Fantastiska bilder, den sista ser ut som från en saga men istapparna är fina de med!

#9 - Ania

Gillar de två översta bilderna. Snyggt fotat och fångat :)

#10 - Gunvor

Jättefin triss! Jag gillar snöbilder, fast inte att skotta. Otroligt va mycket snö ni har. Här är det nästan 5+grader och lite sol.

#11 - Anna ..tassar in..

Din entré ser underbart härlig ut....fast vi längtar mer till våren förstås..nåväl en härlig triss fick du ihop här det är helt klart..

#12 - Me and my dark secrets

Oh. Istapparna tycker jag var fina, men även skatorna.

#13 - Anita A

Jättefina bilder! Så mycket snö, jobbigt att skotta men vackert!

#14 - Anni

Tycker att du fick en väldigt stämningsfull triss. På bild är snö vacker!

#15 - LEna Norgren

Härliga bilder och skatorna blir min klara favorit men din snöiga port ser verkligen härlig ut men jag gissar att det inte var en rolig uppgift att ta sig an vad gäller skottningen!!!

#16 - The one and only Nettan

Härligt vintrig triss. Kanske inte så härligt n'r man är mitt uppe i det men otroligt vackert. Istapparna ser farliga ut och jag hoppas dom spärrat av.

#17 - Mormor

Likte bonusbildet :-)

Likte alle, men det tok prisen.

God kveld.

#18 - Åke Blomqvist

Mycket härlig triss! Varma härliga färger, trotts all snö ;) Skotta är inte kul.

#19 - Lena A

Vilka fina vinterbilder! vi får hoppas att vintern inte upprepar sig för länge bara..

#20 - Charlotte/Kreativamamman

Oj vilka häftiga istappar och vilket fint foto!! Snygg triss!

#21 - Jenny

Bra triss!

#22 - Bibbi

Fina bilder. Den där upprepningen av snöfall är jag inte så förtjust i men det blir vackert på bild.

/Bibbi

#23 - Jah Hollis

Fina upprepningar, speciellt istapparna.